Februártól csökken a nagykörúti villamosok menetideje

Február elsejétől várhatóan két-három perccel csökken a nagykörúti villamosok menetideje Budapesten, miután a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Siemens áthangolta a közlekedési lámpákat, és a villamosoknak zöldhullámot biztosítanak.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója az uniós projektet záró csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta, 52 csomópontban változtatták meg az eddigi programot, ennek köszönhetően a 4-es és 6-os villamosok menetideje a jelenlegi 32 percről 29-30 percre csökken, és csökkenteni tudják a követési időt is, így a nagykörúti villamosok csúcsidőben sűrűbben közlekednek majd, óránként 28 helyett 30 jármű.

Ezzel párhuzamosan az autósok számára változni fog a zöldhullám a Nagykörúton, de Vitézy Dávid hangsúlyozta, hogy nem fog hosszabb ideig tartani eljutni a körút egyik végéből a másikba. Eddig több kereszteződésen zöldhullámon haladhattak át az autósok, de egy kereszteződésben másfél-két percet is várakoztak. Februártól az új lámpaprogramok miatt többször kell megállni majd, de kevesebb ideig kell várakozni. Nem lesz kényelmes, de eddig a villamos volt ebben a helyzetben, amelyet sokkal többen használnak - mondta a vezérigazgató.

Az első napokban a BKK bővített ügyeletet tart, és figyelni fogja a hibákat. Hasonló intézkedéseket tervez a BKK bevezetni az 1-es villamos vonalán is, ahol a felújítás után a Hungária körút autósforgalmával szemben a villamosokat részesítik majd előnyben.

Kérdésre válaszolva közölte, a Futár projekt keretein belül a város nagy részén olyan, GPS-en alapuló rendszert alakítanának ki, amely a tömegközlekedési járművekhez igazítaná a zöldhullámokat.

Üveges Péter Zoltán, a Siemens üzletági igazgatója a sajtótájékoztatón a technikai részletekről elmondta, hogy két új forgalomirányító programot készítettek, ezek 60, illetve 90 másodperces ciklusidőt használnak. A főváros ezer lámpás kereszteződéséből mintegy százat érintett a beavatkozás, mivel nemcsak a Nagykörúton, hanem a csatlakozó utakon is át kellett hangolni a lámpákat. A Nagykörút 52 csomópontjában 102 programot telepítettek, a sugárirányú keresztező utakon pedig hetven csomópontot érintett a beruházás.

Tizenhat csomóponton egyéb beavatkozás is szükséges volt, egy detektor érzékeli a villamosok közeledését, és ezzel forgalomfüggően tudja a lámpaprogramokat változtatni. A végállomásokon összhangba hozták az indítást a zöldhullámmal, így az elinduló szerelvények már szabad jelzéssel tudnak az egész útvonalon végigmenni.

Az uniós projekt 44 millió forintba került, ebből 40 millió forintot az unió fizetett.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.