Ezernél is több ugrást teljesített a halálos balesetet szenvedett ejtőernyős
Jelenleg azt vizsgálják, hogy miért nem nyílt ki a főernyő, és miért tekeredett meg a mentőernyő zsinórja - közölte a Közlekedésbiztonsági Szervezet hétfőn az MTI-vel.
A közleményben emlékeztettek, hogy szombaton a fertőszentmiklósi repülőtéren egy osztrák társaság tagjai végeztek ejtőernyős ugrásokat egy osztrák lajstromban lévő repülőgépből. A baleset előtt 4200 méter magasan két tandemugró hagyta el a gépet egy-egy utasával, majd hárman ugrottak ki a gépből - közülük elsőként a balesetet szenvedett férfi - olyan speciális, denevérszárnyas öltözetben, amelynek segítségével siklani lehet a levegőben.
Az eddig begyűjtött információk szerint azt tervezték, hogy az ejtőernyőt 1200 méter magasan nyitják, ami két ugrónak sikerült is, ők földet értek, harmadik társuknak azonban eddig tisztázatlan okból nem nyílt ki a főejtőernyője.
A helyszíni szemle eddigi megállapításai szerint az ugró érzékelhette, hogy a főejtőernyőjét nem tudja kinyitni, ezért igyekezett megválni tőle, és a mentőejtőernyőjét nyitotta ki. A mentőejtőernyőnél körülbelül 350-400 méter magasságban megkezdődött a nyitási folyamat, de csak mintegy kétharmad részben sikerült, mert az ernyő zsinórzata - nagy valószínűséggel a levegőben - többször megtekeredett.
A szervezet vizsgálóbizottsága más hatóságok képviselőivel együttműködve még a helyszínen megállapította, hogy a főejtőernyő, illetve az annak nyitását indító nyitóernyő megfelelően volt hajtogatva, így működésükben nem voltak gátolva.
A független szakmai vizsgálat most arra keresi a választ, hogy ha működőképes volt a főejtőernyő, akkor az ugró miért nem tudta kinyitni, és miért tekeredett meg a mentőernyő zsinórzata - olvasható a közleményben.