Expedíció Amundsen hidroplánjának felkutatására
Admundsennek, aki elsőként jutott el a Déli-sarkra és elsőként kelt át az Atlanti- és Csendes-óceán közötti Északnyugati átjárón, honfitársával, Leif Dietrichsonnal és négy franciával 1928. június 18-án veszett nyoma a Barents-tengeren Latham 47 gépével, amikor segítséget akart nyújtani Umberto Nobile olasz felfedezőnek. (Amudsen hivatalos honlapja magyar nyelven)
A baleset körülményeit máig nem tisztázták és a holttesteket sem emelték ki.
Augusztusban a norvég haditengerészet tenger alatti kutatóhajója, a Tyr, a parti őrség hajója, a Harstad és egy búvárrobot, a Hugin 1000 összesen 36 tengeri négyzetmérföldet (közel 67 ezer négyzetkilométert) fésül át Bjoernoeya szigetétől északnyugatra.
"Ha ebben az övezetben van a gép roncsa, megtaláljuk" - mondta Frode Loeseth fregattkapitány.
A norvég parti és a nemzetközi vizeken felkutatandó terület átmérőjét a norvég Repülési Múzeum számításai alapján határozták meg.
A norvég katonatiszt szerint a hidroplán hajtóműveit vagy szerkezetének valamilyen részét remélik felfedezni. Egyelőre még nem döntötték el, mi legyen a ronccsal, ha megtalálják.
"A Repülési Múzeumnak és a francia hatóságoknak kell majd dönteniük az esetleges kiemeléséről" - tette hozzá Frode Loeseth.
Amundsen partnerének, későbbi vetélytársának, Nobilének lezuhant az irányítható léghajója, az Italia legénysége egy részének Amundsenéknek sikerült segítséget nyújtaniuk.