Euromilliós üzletág az ezo-tanácsadás Németországban

Egyre gyűlnek a panaszok a német fogyasztóvédelmi hivatalnál a televíziós jós- és átokleszedős műsorok miatt. A hatóságok csak a kiskorúakat tudják védeni, miközben a sarlatánok milliomosok lettek – írja a Bild.

Az üzleti sikert hozó kristályokban, médiumi szolgáltatásokban és angyali energiákat közvetítő eszközökben túl sok pénz van ahhoz, hogy akik ebből élnek, engedjék kigáncsolni magukat.

Ez egy évi több millió eurót hozó üzletág – írja a német bulvárlap. A berlini székhelyű „adviqo AG" vállalat kétszáz állandó alkalmazottal rendelkezik és csak 2012-ben 90 millió eurós árbevételt könyvelhetett el. Ez az a cég, amely az interneten 3,5 millió regisztrált ügyféllel reklámozza magát és többek közt az „AstroTv" nevű, kábelen ingyenesen fogható ezoterikus csatornát birtokolja. A csatorna egyik sztárja, a 30 éves Daniel Kreibich, akinek igazi kultusza van már az interneten – persze legalább annyian röhögnek a lányos hangú, affektáló látnokon, mint ahányan rajonganak érte.

A 30 éves Kreibich a műsoraiban "belenéz, belemászik" a telefonálóba, látja maga előtt az említett eseményeket és a személyeket, illetve azt, hogy hol keletkezett zavar az energiákban, és persze oldani is tudja ezeket a blokkokat.

Egy telefonhívás 0,50-0,70 euró, de van olyan látnok, akit bármely európai országból ingyen lehet hívni. Nem is a betelefonálókból él meg ez az ipar, hanem a gyógyító hatalommal felruházott tárgyak árusításából (speciális élelmiszerek, bájitalok, kabalák, szerencsekristályok) és persze a személyes konzultációkból, melyekre megpróbálják rábeszélni az ügyfeleket. A privát tanácsadás akár 1500 euróba is kerülhet, a televíziós műsorok az ilyen szolgáltatásoknak biztosítanak reklámfelületet.

Dorothee Schnatmeyer, a Berlin Brandenburgi Médiahatóság képviseletében a lapnak azt mondta: Ők arra fektetnek nagy hangsúlyt, hogy 18 éven aluli személyek ne essenek bele a fizetős ajánlatok csapdáiba. Azt viszont, hogy a felnőtteknél kialakuló érzelmi függőség milyen módon okoz kárt, nehéz konkretizálni. A fogyasztóvédelmi hivatalokban mindenesetre halmozódnak a panaszok.

A Bild megkereste a magát Európa Sztár-látnokaként aposztrofáló Daniel Kreibich-et, hogy mi a véleménye a témáról, de lapzártáig elérhetetlen volt. Biztosan látta előre, hogy ki keresi – írják.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.