Elköszön az utolsó amerikai divatmogul

A tömegruházat felé nyithat a Ralph Lauren luxusmárka az alapító távozásával. Az új vezérigazgató az olcsó termékeket kínáló márkák világából érkezik, szakértők pedig az amerikai divat aranykorának végétől tartanak.

Ralph Lauren novemberben leköszön a nevét viselő divatház vezérigazgatói posztjáról, helyét az olcsó amerikai Old Navy márkába új életet lehető svéd Stefan Larsson veszi át. Kérdés, hogy ezzel a luxusmárka elmozdul-e a tömegcikkek irányába, és elbukik-e az amerikai divatot megteremtő utolsó nagy divatház is.

Ralph Lauren kreatív igazgató marad
Ralph Lauren kreatív igazgató marad
Lucas Jackson / Reuters

Ötven évvel ezelőtt Ralph Lauren egy utcai rajzoló helyét bérelve árult nyakkendőt New York utcáin, ma pedig a cégét a Wall Streeten jegyzik, neve luxust jelent. A hetvenöt éves divatmogul nagy szerepet játszott abban, hogy a második világháború után az Egyesült Államok felkerült a világ divattérképére. Olyan kollégáival, mint Donna Karan vagy Calvin Klein megteremtették az amerikai stílust. Nyugdíjazásukban – Karan tavaly, Klein pedig már 2002-ben átadta cége vezetését – a The New York Times szerint sokan az aranykor végét látják. Lauren azonban nem vonul teljesen vissza az üzlettől, kreatív igazgatóként és ügyvezető elnökként dolgozik tovább a cégnél.

A vezérigazgatói posztot novembertől betöltő, negyvenegy éves Stefan Larsson korábban a Magyarországon is ismert H & M vezetője volt. 2012-ben vette át a Gap részét képező, ám annál jóval megfizethetőbb ruhákat kínáló Old Navy márkát, amelynek a megújításával ő lett az iparág legismertebb vezetője. A tömegeknek szóló divatban szakértőnek számító Larsson kinevezése markáns állásfoglalásként értelmezhető a divatház jövőjét tekintve. Vele a cég az árérzékenyebb fogyasztók irányába is elmozdul.

Az amerikai piac telítődésével ugyanakkor kénytelen nyitni a nemzetközi piacok felé. Feltehetően a svéd szakemberre vár ez a feladat is. A megújulás része az is, hogy a divatház teljesen leválasztotta a luxuscikkek vonalát, amelynek az élére külön ügyvezetőt nevezett ki Valerie Hermann személyében.

A céget negyvennyolc éven át vezető divatikon utódlását sok találgatás övezte a piacon, amely érezhetően megkönnyebbült a hírre. A vállalat részvényei öt százalékot emelkedtek a bejelentés utáni órákban. A Ralph Lauren divatház ma a női és férfi ruházaton kívül gyakorlatilag mindennel foglalkozik a kozmetikai termékektől a bőráruig, a lábbeliktől a szemüvegkeretekig. A cég tavalyi eladásai 7,6 milliárd dollárra rúgtak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.