Elindult a forgalom Szeged új villamosvonalán
Botka László (MSZP) polgármester az átadási ünnepségen elmondta: a hamarosan lezáruló, csaknem 30 milliárd forintos összköltségvetésű, uniós támogatással megvalósuló fejlesztés nyomán modern, európai színvonalú tömegközlekedési hálózat épült ki Szegeden.
Az 1-es villamosvonal szárnyvonalaként megépült 2-es vonalon 3745 méter új pályát építettek egy 205 méteres hurokfordulóval. Az új szakasz 80 százaléka – az országban egyedülálló módon – füvesített pálya – közölte a politikus.
A polgármester tájékoztatása szerint az elektromos tömegközlekedés fejlesztését célzó program részeként az önkormányzat kilenc alacsonypadlós villamost is vásárolt, ezek közül négyet a lengyel Pesa Bydgoszcz SA már le is szállított, és májusig a többi jármű is megérkezik.
A 2-es villamosok szombaton üzemkezdettől már menetrend szerint járnak, ekkor megszűnik több, a vonallal párhuzamosan futó buszjárat, és megváltozik több trolibuszvonal végállomása is.
Az elektromos tömegközlekedés fejlesztését célzó projekt részeként felújították a város villamosvonalait, korszerűsítették a villamos- és trolibusz-járműtelepet, meghosszabbították a 8-as trolibusz vonalát, megépült az új 10-es trolibuszvonal, és az önkormányzat új alacsonypadlós trolibuszokat is vásárol.
A 2-es villamosvonalnak a többször módosított határidő szerint 2010. szeptember 18-ára kellett volna elkészülnie, a csúszás miatt az önkormányzat 417 millió forint kötbért követel a kivitelező konzorciumtól. A konzorciumvezető cseh OHL ZS cég, illetve a Középszolg Kft. és a Kelet-Út Kft. azonban a kötbérkövetelést jogalapjában és összegszerűségében is vitatja. Az ügyben első fokon várhatóan jövő csütörtökön hirdet ítéletet a Szegedi Törvényszék.