Eldőlt, hol lesznek a budapesti bringakölcsönzők
Párizs, Róma, Brüsszel, München vagy éppen Barcelona után végre hazánkban is megvalósul a bérbicikli-rendszer, az Európai Unió 900 millió forinttal támogatja az 1,1 milliárd forintos összköltségű beruházást. A kerékpáros közlekedés fejlesztése alapvető érdek, mert csökkenti a közúton közlekedő autók számát, az általuk kibocsátott szén-dioxid mennyiségét, ezáltal a légszennyezést és a dugókat is.
A BuBi (Budapesti Bicikli), vagyis a közösségi kerékpáros közlekedési rendszer kiépítéséig még sok munka van: át kell alakítani a belváros bicikliútjait úgy, hogy azok biztonságosak legyenek, be kell szerezni a bicikliket és ki kell építeni a kölcsönzőket is.
A projekt egy olyan új, alternatív szolgáltatás, amely a város legsűrűbben lakott területein (a budai Duna-parttól a Városligetig) kínál mindenki számára hozzáférhető közlekedést, így még olyanok is bringára pattanhatnak, akiknek amúgy nincsen saját kerékpárjuk. A BuBi lényege, hogy ez a környezetbarát és gyors közlekedés nagyon olcsó legyen, napijegyért vagy egy minimális összegért bárkit elhozhat egy biciklit az éppen útba eső tárolóból.
A külföldön már régóta nagy sikerrel futó bérbicikli-rendszer először 74 ponton kínál majd járművet Budapesten: ez ugyan eltörpül a párizsi hálózat 1200 pontról bérelhető 18 ezer biciklijéhez képest, de kezdetnek egyáltalán nem rossz.
Az Egy nap a városban blog térképen is szemlélteti a leendő tárolók helyét.
bubi nagyobb térképen való megjelenítése