Egy hívás - két bombariadó a fővárosi pályaudvarokon

Csak a fenyegető telefon újbóli meghallgatásakor derült ki, hogy két pályaudvart is bombamerénylettel fenyegetett meg egy ismeretlen. Így egy órányi különbséggel zárták le a rendőrök szerda reggel a legnagyobb csúcsban a Déli pályaudvart és Keleti pályaudvart, ami kisebb káoszt okozott a fővárosban.

Ne ijesztgessen...! - sóhajtja megnyugodva a Nyugati pályaudvar ügyeletesének munkatársa, aki kérdésünkre megerősítette: a Nyugati kimaradt a ma reggeli bombariadóból.

Rendőr áll a lezárt Déli Pályaudvar lépcsőjén, miután ott bombariadót rendeltek el, mert a MÁV telefonos ügyfélszolgálatát felhívta egy ismeretlen
Rendőr áll a lezárt Déli Pályaudvar lépcsőjén, miután ott bombariadót rendeltek el, mert a MÁV telefonos ügyfélszolgálatát felhívta egy ismeretlen

Szerda reggel "csak" a Keleti és a Déli pályaudvart kellett lezárni.

Atz csak a bombafenyegető tudná megmondani, miért „elégedett meg" ezzel a kettővel. A MÁV telefonos ügyfélszolgálatát 6 óra 42 perckor hívta fel. A Keletit negyedóra múlva, 7 óra 7 perckor a rendőrség teljesen lezárt. A tűzszerészeknek pontosan egy órával később a Déli pályaudvart is át kellett vizsgálniuk. Ott 8 óra 8 perckor zárták le a pályaudvart, miután a reggeli hívás felvételét újra meghallgatták és kiderült, hogy a telefonáló a Délit is megfenyegette. Mindkét helyszín kétórás veszteglésre kényszerült.

A Délit a tűzszerészek tíz óra előtt néhány perccel visszaadták a forgalomnak és az utasoknak. A látszólagos rend hamar helyreáll: az ügyeletes tiszti szobában néhány diákforma fiatal már negyed tizenegy körül jegyet pecsételtet, a késés vagy az árvisszatérítés lehet az oka. A jegyvizsgálók, a szolgálatos forgalmisták pedig vélhetően az aktuális eligazításra várva tűnek fel. A forgalmi tiszt szűkszavúan közli, nem nyilatkozhat. Később megengedőbben két kollégája társaságában a fejét rázza arra a kérdésre, volt-e pánikhangulat. Egyáltalán nem - hangzik a vélhetően sokat próbált vasutas válasza. Arra a kérdésre, hogy a jócskán megbillent vasúti menetrend mikor állhat helyre, elmerengve csak annyit dörmög íróasztala fölé hajolva: dolgozunk rajta.

Ami bizonyosan látszik a Déliben, a vasutasoknak nagy fejtörést okoz majd a rend helyreállítása. A peron és az utcaszint közötti egy emeltnyi távolság fényévnyinek tűnik. A BKV-s „kollégák" a metrókijáratnál már nem sokkal tíz óra után kegyetlen hajtóvadászatban próbálják kiszűrni a bliccelőket. A posta, a kereskedések és a presszók zavartalanul üzemelnek. A taxisok viszont csak a jókora késéssel beérkező vonatok után remélhetnek fuvart.

A Budapestre érkező járatok késése és torlódása miatti káosz már a két-két órán át tartó riadó lefújásakor is jókorára duzzadt a főváros környéki állomásokon, melyek egymás után teltek be.

A Keletit nem sokkal kilenc óra előtt, a Délit egy órára rá nyitották meg: a tűzszerészek mindkettőt átvizsgálták és egyik helyszínen sem találtak robbanószerkezetet.

A Mávinform sajtóügyeletese, Both Ferenc a Népszabadságnak elmondta, az érintett vonalakon várhatóan délután 3-4 óra körül állhat helyre a menetrendszerinti közlekedés. A bombariadó miatt összesen 15 vonat nem tudott elindulni, továbbá 55 összesen 1199 percet késett.

A járatok egy része csak Kelenföldig közlekedett. A "kitérő" azért is jelentett nagyobb gondot mert a Kelenföldi pályaudvaron - a 4-es metró építése miatt - 8-10 vágány zárva van. Ezért a pályaudvar nagyon hamar megtelt, így a város környéki állomásokon a torlódások szinte délig egyre növekedtek. Onnantól viszont az induló járatok késése növekszik tovább, hiszen az érkezés is több órás lehet. A vonatok veszteglése a legtöbb Budapest környéki vagy széli állomást érintette, így például a budaörsit, az érdit, a biatorbágyit, valamint a nagytétényit és az albertfalvait.

Both Ferenc az anyagi kár mértékére vonatkozó kérédésünkre csak későbbre ígért tájékoztatást. Mint mondta, az adatok összeállítása és végleges értékelése után legkorábban péntekre, de nem kizárt, hogy csak jövő hét elejére áll össze, a többletmunkaerő, a jegyár-visszatérítések miatt a MÁV-nak ténylegesen mennyibe került a két órás kényszerű leállás.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.