Egy nő arca jobban érdekli a férfiakat, mint a mellei

A Dolce & Gabbana parfümreklámjának főszereplőjének, Scarlett Johanssonnak mindenki az arcát nézi, nem a melleit - ez derül ki a Business Insider szemkövetős hőtérképéből.
Scarlett Johansson a D&G kampányában
Scarlett Johansson a D&G kampányában

A szemek mindent elárulnak - ezt pedig egy jó marketingszakember ügyesen fel tudja használni munkája során. A Business Insider összegyűjtött néhány, a szemkövetés technológiáját bemutató képet. Akad köztük reklám, húsáru, falfestmény, és sportközvetítés is.

A szemgolyómozgást leképező térképek azt mutatják meg, hogy az emberek mikor, hová és mennyi ideig néznek egy képen. Az összes, a Business Insider által összeszedett felvételen jól látszik, hogy a többség önkéntelenül az arcokat nézi, még akkor is, ha egy meztelen, mindössze egy edzőcipőt viselő nő fotójáról vagy Leonardo Da Vinci műalkotásáról, Az utolsó vacsoráról van szó. Van egy kis különbség azonban a férfiak és a nők között: előbbi esetén mindkét nem képviselői rápillantottak a pucér hölgy hátsófelére is, a nők viszont alaposan szemügyre vették a cipőket is, míg ez a férfiakara egyáltalán nem volt jellemző.

A nők a cipőt is nézik
A nők a cipőt is nézik

Az üzletben vagy egy üzlet polcát ábrázoló képen a legtöbben az árakat nézik meg leginkább,  ha pedig sportról van szó, akkor a férfiak odafigyelnek a sportoló mozdulataira, a nőket viszont ez hidegen hagyja - őket csak az atléták arca érdekli.

A szemnek a hirdetéseken is fontos szerepe van, mint kiderült, a vásárlók odanéznek, ahová a képen a modell tekint.

Az árra előbb kapjuk oda a tekintetünket, mint a logókra
Az árra előbb kapjuk oda a tekintetünket, mint a logókra

A portál illusztrációi jól mutatják az úgynevezett bannervakságot is, mely szerint a felhasználók egyre kevésbé veszik észre az oldalakon elhelyezett reklámokat, kizárólag az őket érdeklő tartalomra figyelnek a honlapokon.

Az is kiderül, hogy egy Google-keresés során az első öt találat az, amire a felhasználók odafigyelnek, Facebookon pedig leginkább képekkel lehet felhívni valamire ismerőseink figyelmét, a szöveg ugyanis kevésbé érdekli őket. 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.