Csordaszellem magyarázza a lájkokat

A legújabb kutatásból az derül ki, hogy az internetes termékek túlértékelése gyakran azzal magyarázható, hogy az emberek a csordaszellem jegyében azokat a cikkeket kedvelik, amelyeket mások már kedveltek előttük.

A Massachusettsi Műszaki Egyetem Sloan Üzleti Iskolájának kutatói több ezer hozzászólást elemeztek egy Amazonhoz hasonló weboldalon, ahol a felhasználók cikkeket tölthetnek fel, amiket mások kedvelhetnek vagy leszavazhatnak.

A Science szaklapban megjelent eredmények azt mutatták, hogy amikor az emberek a „kedvel” ikonra kattintottak egy termék vagy posztolás mellett, a többiek is természetszerűleg „kedvelték” azt, ami arra utal, hogy az eredmények túlértékeltek lettek. Ezt nevezzük csordaszellemnek, amikor olyan dolgok tetszenek, amik másoknak is tetszenek - írja a Medipress.

A kutatás eredményei alapján kiderült, hogy egy posztolás teljes pontszáma 25 százalékkal emelkedett, amikor egy pozitív szavazatot kapott. Ráadásul 30 százalékkal nagyobb valószínűséggel kaptak „nagyon magas” pontszámokat.

A kutatást vezető Sinan Aral elmondta, hogy ezeken az értékeléseken valódi és fontos döntések múlnak, és ezek az értékelési rendszerek jelentősen befolyásolják a vásárlói bizalmat az e-kereskedelmi tranzakciókban. A szakértők úgy vélik, hogy az e-kereskedelmi weboldalakon az összes értékelés körülbelül egyharmada hamis, és az utóbbi néhány évben nem sok előrelépés történt az ilyen értékelési rendszerek fejlesztése terén.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.