Csendes éttermekért kampányolnak a spanyolok

Egy spanyol jótékonysági szervezet meghirdette az „Étkezz csendben” kampányt, hogy arra bátorítsa az éttermek vendégeit, hogy ne legyenek olyan hangosak.

A spanyol híresen zajos nép, amiről bárki könnyen megbizonyosodhat, aki elhalad egy bár előtt. Egy szervezet azonban arra biztatja a vendéglátóhelyiségeket, hogy csökkentsék a zajszintjüket ezzel kellemesebb hangulatot teremtve a náluk étkezőknek, egyúttal segítenek a halláskárosultaknak is, hogy könnyebben boldoguljanak. 

„Kétségtelenül van némi problémánk a zajjal itt Spanyolországban” – vallja be Svante Borjesson, az Oír es Clave alapítvány igazgatója a The Local spanyol kiadásának. A szervezetet azért hozták létre, hogy segítse a halláskárosultak életét.

„Spanyolország a második legzajosabb ország a világon Japán után” – teszi hozzá. A zaj pedig nem csak a bárokban és az éttermekben okoz gondot. "Zajosak az utcák, az iskolák, az irodák, a kórházak és gyakorlatilag minden. Azon dolgozunk, hogy javítsunk az életminőségén azoknak, akiknek hallási problémáik vannak, azonban az "étkezz csendben" kezdeményezésből nem csak a célcsoportunk profitálhat, hanem az egész társadalom.”

A kampány keretében arra kérik a vendéglátóhelyeket, hogy vezessenek be néhány egyszerű változást amivel javítjanak a helyzeten. Az éttermek a kezdeményezés honlapján találnak tippeket, például hogy próbálják a kinti zajokat nem beengedni az étterembe, kapcsolják ki a tévét és a rádiót és használjanak a székek és asztalok lábán valamilyen védőhuzatot, hogy megakadályozzák a hangos székhúzogatást. Az oldal azt is javasolja, hogy helyezzék távolabb egymástól az asztalokat és figyelmeztessék a hangos vendégeket, hogy beszéljenek halkabban, amennyiben zavarják a többieket.

Ugyanitt van egy húszas lista azokról az éttermekről, amelyek a kezdeményezés mögé álltak. Ezeken a helyeken garantálják, hogy fejfájásmentes ellátást kapnak a betérők csendes és szép környezetben.

„Nem könnyű felhívni az emberek figyelmét a zajszennyezés veszélyeire, de egyre jobban a tudatában vannak. A felhívás nem csak a drága éttermeknek szól, hanem bármelyiknek, amelyik aggódik a zajszintje miatt” - véli Borjesson. „Azt szeretnénk, ha a híres étteremkalauzoknál, mint amilyen a Michelin egy napon az éttermek akusztikus komfortérzete olyan súllyal esne latba, hogy az ajánlóikban is megemlítenék” - avat be a hosszútávú céljaikba.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.