Búcsúzik a Volga
A Volgát - típusnevén GAZ M21-est - az ötvenes évek elején fejlesztették ki a Ford Crestline modell alapján, s az ötvenes évek közepén lépett a Pobjeda helyére. Úgy tervezték meg, hogy bírja a mostoha klimatikus viszonyokat és a rossz szovjet utakat, rugózása elég kemény volt, viszont erős motorja mindent kibírt, és más akkori autókhoz képest sokkal kevésbé volt hajlamos a rozsdásodásra.
Megjelenésében emlékeztetett a korabeli amerikai kocsikra, és a Szovjetunióban addig ismeretlen luxussal szerelték fel, mint például az elülső ülések dönthető támlái, a szivargyújtó, a szélvédő-mosó és három hullámhosszat átfogó rádió. Ez volt a kor luxusautója a szovjet magánemberek számára, de használták az állami hivatalok és a rendőrség, de még a mentők is, az utóbbiak a kombi változatot.
A Volga gyártásának leállítását már 2005-ben bejelentette Oleg Gyeripaszka, a GAZ gyár tulajdonosa. Ám a szériagyártás leállítása ellen az autókereskedők és a márka hívei, de még az illetékes hatóságok is javasolták a további gyártást annak ellenére, hogy a konstrukció műszakilag már rég elavult.
A Volga gyártásának leállításáról beszámoló Izvesztyija című lap a GAZ igazgatótanácsának egyik tagját idézve megállapította: a Volga "kimúlásának" nincs köze a jelenlegi gazdasági-pénzügyi válsághoz, a döntés jóval korábban született.