Bortrilógia Moldovától: a magyar bornak nem jó a marketingje
Szokása szerint egy gombnyomással személyesen indította el a nyomdászati berendezéseket Moldova György Kossuth-díjas író ma a debreceni Alföldi Nyomdában, ahol legújabb riportkönyvét nyomtatják. A 77 éves író ezúttal a magyar borvidékekről ír három kötetes riportkönyvet, amelynek első kötete a napokban kerül a boltokba Keserű pohár címmel az Urbis Kiadó gondozásában.
Miután elindította a kötészeti berendezést a nyomdában, Moldova György újságíróknak azt mondta: tapasztalatai szerint a magyar bornak nincs jó marketingje, pedig a minősége megérdemelné. Arra a kérdésre, hogy közismerten baloldali nézetű emberként miképpen értett szót a magyar borásztársadalom egyes közismerten jobboldali szereplőivel, az író azt válaszolta: akadtak olyan borászok, akik nem álltak szóba vele, de a megkeresett szakemberek kilencven százalékával sikerült beszélnie.
A bortrilógia első kötete többek között a dunántúli - többek között somlóhegyi - borvidékekről szól, az ősszel megjelenő második rész a tokajhegyaljai borvidéket mutatja be, a jövőre várható harmadik könyv pedig Villányról szól.