Bondot legyűrte az indiai bürokrácia

James Bondot, a brit titkosszolgálat ügynökét eddig még senkinek sem sikerült legyűrnie, de az indiai bürokrácia rajta is kifogott.

A The Daily Telegraph online beszámolója szerint az egyelőre cím nélküli 23. Bond-kaland indiai felvételei elé áthághatatlan akadályok tornyosultak. A stáb hét egymást követő napon akarta felvenni a produkció vonatos akciójeleneteit, ám az indiai vasút helyi illetékeseivel nem sikerült dűlőre jutniuk. 

A Vasúti Minisztérium megerősítette, hogy a jeleneteket még augusztusban akarta rögzíteni a Bond-stáb, és a produkció az engedélyekről tárgyalásokat folyatatott az illetékesekkel. Mint kiderült: a forgatókönyv szerint a 007-es szuperkémet alakító Daniel Craignek az ügyeletes gonosszal egy vonat tetején kell megküzdenie, egy másik akciójelenet pedig egy vasúti alagútban zajlik.

Az indiai hivatalnokok végül biztonsági és országimázs-szempontok alapján utasították el a produkcióval való megállapodást. Arra hivatkoztak, hogy a naponta 30 millió embert szállító indiai vasút működésében nem okozhat fennakadást a forgatás, a kaszkadőrjelenetek biztonságát sem tudnák garantálni, és különben sincs szükségük arra, hogy a világ megint a vonat tetején utazó indiaiakat lássa, holott az ország sokat tesz azért, hogy végre megszabaduljon ettől a képtől. 

A telegraph.co.uk úgy értesült, hogy a filmesek kénytelenek voltak új helyszínt keresni, és a hírek szerint Dél-Afrikában, Fokváros közelében fogják felvenni a tervezett akciójeleneteket.

Az új Bond-filmet - amely jövőre kerülhet a mozikba - Sam Mendes rendezi, a szereposztásban pedig többek között Ralph Fiennes, Javier Bardem és az M-ként visszatérő Judi Dench csatlakozik Craighez.

Hétköznapi 'kaszkadőrök' tartanak munkába Mumbaiban
Commuters stand at the open doorways of a suburban train during the morning rush hour in Mumbai February 25, 2011. India's railways minister Mamata Banerjee vowed to support the "common people" as she unveiled her third annual budget on Friday that promised to invest 576.3 billion rupees ($12.68 billion) in the network in the financial year 2011/12. REUTERS/Danish Siddiqui (INDIA - Tags: TRANSPORT BUSINESS POLITICS)
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.