Bejött a gyerekvállalásra buzdító dán reklámkampány
A „Tedd meg Dániáért! Tedd meg az anyádért!” jelmondattal operáló utazási iroda hirdetése tavaly futott végig a neten nagy felháborodást okozva. A Spies Travel reklámjában a szomorú, unokára vágyó nagyszülő korban lévőnek kínált megoldást. Ha elküldik bénácska felnőtt fiukat egy luxusnyaralásra, garantáltan becsajozik, és már jön is az unoka.
Ezt követte Koppenhága kampánya, amiben a biológiai órára hívták fel a párok figyelmét vicces, de nem túl tapintatos rajzocskákkal. Ehhez csatlakozott még az állami tévé hirdetése.
Idén nyárra pedig bekövetkezett, amire valószínűleg a marketingesek se számítottak, 1200-zal több gyerek születése várható az országban, mint a korábbi évek hasonló időszakában.
Ninna Thomsen, egészségügyért felelős koppenhágai polgármester-helyettes a TV2 Newsnak nyilatkozva megjegyezte, hogy a kampányok nem voltak összehangoltak, így nem érzi, hogy minden dicsőség a várost illetné. „Valószínűleg nem a hirdetésünkhöz kötődik a születések számának növekedése, de azt gondoljuk, hogy pozitív hatással voltunk a gyerekvállalási kedvre. Egy kicsit engem is meglepett, hogy ilyen sok reklám foglalkozott ezzel a témával épp abban az időszakban.”
A kampányokat eredetileg azért indították, mert Dániában csökkent a születések száma, és egyre későbbre tolódott az első gyerek vállalása.