Bejött a gyerekvállalásra buzdító dán reklámkampány

Kilenc hónapja az egész világ Dánián nevetett, amikor reklámfilmek sorában ösztönözték arra az állampolgárokat, hogy állítsák meg a népesség csökkenését. Idén nyáron azonban jön a babyboom.

A „Tedd meg Dániáért! Tedd meg az anyádért!” jelmondattal operáló utazási iroda hirdetése tavaly futott végig a neten nagy felháborodást okozva. A Spies Travel reklámjában a szomorú, unokára vágyó nagyszülő korban lévőnek kínált megoldást. Ha elküldik bénácska felnőtt fiukat egy luxusnyaralásra, garantáltan becsajozik, és már jön is az unoka. 

Ezt követte Koppenhága kampánya, amiben a biológiai órára hívták fel a párok figyelmét vicces, de nem túl tapintatos rajzocskákkal. Ehhez csatlakozott még az állami tévé hirdetése.

Idén nyárra pedig bekövetkezett, amire valószínűleg a marketingesek se számítottak, 1200-zal több gyerek születése várható az országban, mint a korábbi évek hasonló időszakában. 

Ninna Thomsen, egészségügyért felelős koppenhágai polgármester-helyettes a TV2 Newsnak nyilatkozva megjegyezte, hogy a kampányok nem voltak összehangoltak, így nem érzi, hogy minden dicsőség a várost illetné. „Valószínűleg nem a hirdetésünkhöz kötődik a születések számának növekedése, de azt gondoljuk, hogy pozitív hatással voltunk a gyerekvállalási kedvre. Egy kicsit engem is meglepett, hogy ilyen sok reklám foglalkozott ezzel a témával épp abban az időszakban.”

A kampányokat eredetileg azért indították, mert Dániában csökkent a születések száma, és egyre későbbre tolódott az első gyerek vállalása.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.