Az online vásárlók egyharmada mindenvevő

November 8-a, csütörtök az internetes vásárlás napja, ebből az alkalomból több száz webáruház kedvezményekkel várja az egyre népesebb, de egyes termékekkel és szolgáltatásokkal szemben még mindig bizalmatlan vásárlóközönségét.

Az internetes vásárlás napja program célja e kereskedelmi forma népszerűsítése, a fogyasztói bizalom elnyerése. Az akció honlapján ennek érdekében összegyűjtött akciókkal csábítják a vevőket a webáruházak.

A DotcommerceDay-re az egyik internetes vásárlói közösség felmérést készített saját felhasználói körében. Ebből kiderült, egyre többen és egyre szívesebben választják a vásárlásnak ezt a kényelmesebbnek, olcsóbbnak és időtakarékosabbnak tartott módját, még akkor is, ha ennek is megvannak a maga buktatói.

A Kupon Világ közösségi vásárló oldal által megkérdezettek közel egytizede szenvedélyes vásárlónak tartja magát. Ők hetente legalább egyszer rendelnek valamit online. Rendszeres vásárló 10 megkérdezettből 3, minden harmadik megkérdezett 2-3 hónapnál ritkábban vásárol az interneten.

Kényelmesnek, olcsóbbnak és gyorsabban tartjuk

Az internetes vásárlók közel felénél 10 és 50 ezer forint közé tehető a legmagasabb összeg, amennyit egy online tranzakció során elköltenek. Az online vásárlás okaként a vásárlók háromnegyede a kényelmet említette. Az alacsonyabb árakat tíz megkérdezettből 6 emelte ki, míg az időtakarékosságot a válaszadók körülbelül fele tartja fontos szempontnak.

Könyv, zene, film

Az internetes vásárlók körében a szolgáltatások a legnépszerűbbek, míg a termékek közül könyvet, filmet, CD-t vásárolnak leginkább. A megkérdezettek 36 százaléka „mindenvevő”, azaz nincs olyan termék, amelyet ne vásárolna meg interneten. A válaszadók kétharmada „válogatós”, ők elzárkóznának bizonyos termékek megrendelésétől. A legtöbben, 37 százaléka a megkérdezetteknek ruházati cikket soha nem rendelne online. Az étel- vagy italrendeléstől a megkérdezettek egynegyede, míg a műszaki cikkek megvásárlásától a megkérdezettek 16 százaléka idegenkedik.

A bloggerek, fórumozók véleménye is számít

A vásárlók legnagyobb része a barátai, ismerősei személyes ajánlásában bízik leginkább, amikor egy termékről, szolgáltatásról tájékozódik. A megkérdezettek kétharmada bízik a szakértők, szakújságírók véleményében is, majdnem ugyanennyien a blogokon, fórumokon tett hozzászólásokat is hitelesnek tartják. A gyártók, szolgáltatók hirdetései kevésbé hatékonyak, hiszen ezekben a fogyasztók alig több mint egynegyede bízik meg.

Inkább dicsérünk, mint panaszkodunk

A megkérdezettek maguk is szívesen megosztják véleményüket egy adott termékről vagy szolgáltatásról, feltéve, hogy tapasztalatuk pozitív volt. Kiderült: az elégedetlenségünknek kevésbé adunk hangot, mint az elégedettségünknek. Tíz megkérdezettből hét panaszkodott már, igaz, csupán a vásárlók 7 százalékával fordult ez elő gyakran. Tíz megkérdezettből nyolc személyesen adott hangot kritikai észrevételének, míg a válaszadók negyede tekinthető „kritikus internetezőnek”, ők vagy blogban, fórumhozzászólásban vagy a közösségi médiában kritizáltak terméket vagy szolgáltatást.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.