Az olcsó szupermarketek okolhatók az elhízásért?
A seattle-i Washington Egyetem kutatói egy 25 perces telefonos felmérés eredményeiből származó információk felhasználásával készítették él saját tanulmányukat. A kutatók elsősorban azt vizsgálták, hogy a felmérés résztvevői lakóhelyüktől milyen távolságra végezték el a nagybevásárlást, valamint hogy milyen márkájú és minőségű élelmiszert vásároltak - írja a Medipress.
A kutatás során a tanulmány készítői három különféle árkategóriába sorolták a szupermarketeket 100 kiválasztott termék átlagos vételára alapján. A kutatók figyelembe véve a vásárlók demográfiai, tanulmányi, valamint anyagi hátterét megállapították, hogy csupán minden hetedik vásárló vásárolt a lakóhelyéhez legközelebb eső szupermarketben.
Az eredményekből tehát világosan látszik, hogy a kutatásban részvevő vásárlók számára sokkal fontosabb szempont a kedvező ár, mint a lakóhelytől való távolság, mivel az emberek legnagyobb része amúgy is autóval végzi a nagybevásárlást.
A drágább élelmiszerboltok rendszeres vásárlói között mindössze 9 százalék volt az elhízottak aránya, míg az olcsóbb diszkont szupermarketek vásárlóinak csaknem 27 százaléka volt túlsúlyos. A tudósok szerint a megoldást az jelenthetné, ha sikerülne a jó minőségű élelmiszerek árát lecsökkenteni, és minél szélesebb körben elérhetővé tenni.