Az olcsó szupermarketek okolhatók az elhízásért?

Egy új felmérés arra az eredményre jutott, hogy az alacsonyabb árú termékeket árusító diszkont szupermarketek rendszeres vásárlói nagyobb arányban túlsúlyosak és elhízottak, mint azok, akik drágább élelmiszereket forgalmazó boltokban vásárolnak.

A seattle-i Washington Egyetem kutatói egy 25 perces telefonos felmérés eredményeiből származó információk felhasználásával készítették él saját tanulmányukat. A kutatók elsősorban azt vizsgálták, hogy a felmérés résztvevői lakóhelyüktől milyen távolságra végezték el a nagybevásárlást, valamint hogy milyen márkájú és minőségű élelmiszert vásároltak - írja a Medipress.

A kutatás során a tanulmány készítői három különféle árkategóriába sorolták a szupermarketeket 100 kiválasztott termék átlagos vételára alapján. A kutatók figyelembe véve a vásárlók demográfiai, tanulmányi, valamint anyagi hátterét megállapították, hogy csupán minden hetedik vásárló vásárolt a lakóhelyéhez legközelebb eső szupermarketben.

Az eredményekből tehát világosan látszik, hogy a kutatásban részvevő vásárlók számára sokkal fontosabb szempont a kedvező ár, mint a lakóhelytől való távolság, mivel az emberek legnagyobb része amúgy is autóval végzi a nagybevásárlást.

A drágább élelmiszerboltok rendszeres vásárlói között mindössze 9 százalék volt az elhízottak aránya, míg az olcsóbb diszkont szupermarketek vásárlóinak csaknem 27 százaléka volt túlsúlyos. A tudósok szerint a megoldást az jelenthetné, ha sikerülne a jó minőségű élelmiszerek árát lecsökkenteni, és minél szélesebb körben elérhetővé tenni.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.