Anyagfáradás vagy tervezési hiba vezetett majdnem katasztrófához?

Anyagfáradás vagy motortervezési hiba okozhatta a Qantas Airbus A380-as típusú gépe hajtóművének meghibásodását, ami miatt az utasszállító kényszerleszállást hajtott végre csütörtökön a szingapúri repülőtéren - véli a ausztrál légitársaság vezetője.

Alan Joyce pénteken Sydneyben tartott sajtótájékoztatóján felfedte azt is, hogy a kényszerleszállást végrehajtó gép futóművének gumiabroncsai közül néhány felrobbant a landoláskor. Joyce közölte: nem gondolják, hogy karbantartási hanyagság vezetett volna a négy hajtómű közül az egyiknek a leállásához.

A Qantas a majdnem katasztrófával végződött kényszerleszállást követően repülési tilalmat vetett ki mind a hat A380-asára. A szakemberek átvizsgálják a gépeket, amelyek ezt követően kaphatnak felszállási engedélyt. Az műszaki ellenőrzés körülbelül 24-48 órát vehet igénybe - közölte Joyce.

A gyártó Airbus és a hajtóműveket előállító Rolls-Royce tanácsára a Singapore Airlines is elővigyázatosságból műszaki ellenőrzést végzett az ilyen típusú gépein, és mivel a szakemberek nem találtak rendellenességet, engedélyezték a gépek újbóli üzemeltetését.

A Qantas szerencsétlenül járt gépe Londonból Sydneybe tartott Szingapúr érintésével. A motorhiba a Szingapúrból való felszállás után történt, már az indonéz légtérben, s a gép visszatért a szingapúri repülőtérre. A gépen tartózkodó 433 utas és 26 fős személyzet tagjai közül senki sem sérült meg.

Az A380-as a jelenlegi legkorszerűbb, egyben a legnagyobb utasszállító repülőgép, amely több mint 500 utas szállítására alkalmas. Első kereskedelmi repülése 2007 októberében ugyanezen az útvonalon, Szingapúr és Sydney között történt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.