Anyagfáradás vagy tervezési hiba vezetett majdnem katasztrófához?
Alan Joyce pénteken Sydneyben tartott sajtótájékoztatóján felfedte azt is, hogy a kényszerleszállást végrehajtó gép futóművének gumiabroncsai közül néhány felrobbant a landoláskor. Joyce közölte: nem gondolják, hogy karbantartási hanyagság vezetett volna a négy hajtómű közül az egyiknek a leállásához.
A Qantas a majdnem katasztrófával végződött kényszerleszállást követően repülési tilalmat vetett ki mind a hat A380-asára. A szakemberek átvizsgálják a gépeket, amelyek ezt követően kaphatnak felszállási engedélyt. Az műszaki ellenőrzés körülbelül 24-48 órát vehet igénybe - közölte Joyce.
A gyártó Airbus és a hajtóműveket előállító Rolls-Royce tanácsára a Singapore Airlines is elővigyázatosságból műszaki ellenőrzést végzett az ilyen típusú gépein, és mivel a szakemberek nem találtak rendellenességet, engedélyezték a gépek újbóli üzemeltetését.
A Qantas szerencsétlenül járt gépe Londonból Sydneybe tartott Szingapúr érintésével. A motorhiba a Szingapúrból való felszállás után történt, már az indonéz légtérben, s a gép visszatért a szingapúri repülőtérre. A gépen tartózkodó 433 utas és 26 fős személyzet tagjai közül senki sem sérült meg.
Az A380-as a jelenlegi legkorszerűbb, egyben a legnagyobb utasszállító repülőgép, amely több mint 500 utas szállítására alkalmas. Első kereskedelmi repülése 2007 októberében ugyanezen az útvonalon, Szingapúr és Sydney között történt.