Angliai börtön a kétszázzal száguldó magyar motorosnak

Börtönbüntetésre ítéltek Angliában egy magyar motorost, aki több mint 200 kilométeres sebességgel robogott egy keskeny országúton, és az erről készült felvételt feltöltötte a YouTube videómegosztó portálra.

A BBC hétfői beszámolója szerint az Oxford közelében, Banbury kisvárosban lakó, 28 éves Ferenci Sándor még júniusban 130  mérföldet meghaladó - több mint 209 kilométeres - sebességgel  különböző mutatványokat hajtott végre Yamaha motorjával: a járművet  hátsó kerekére emelte, blokkolva fékezgetett, és a szembejövő  járművek sávjában száguldozott.

A felvételeket - amelyeket azóta eltávolítottak a YouTube-ról -  Ferenci egy barátja készítette különböző helyekről, köztük egy  gyalogos felüljáróról.

Az oxfordi koronabíróság - amelynek eljáró bírája "elmebetegnek"  és "súlyosan felelőtlennek" nevezte a motoros által bemutatott  manővereket - hétfőn 12 heti szabadságvesztésre ítélte Ferencit, és  két évre eltiltotta a járművezetéstől valamint kibővített vezetői vizsgára utasította.

Ferenci két esetben elismerte, hogy veszélyesen vezetett, és  ügyvédje szerint őszintén megbánta, amit tett. Mint mondta, ügyfele,  aki egy idős hölgy gondozója, akkor ébredt rá cselekedete valódi súlyára, amikor egy motorbaleseteben elhunyt gyermekről olvasott.

A vétkest egyébként nem az interneten közzétett felvétel alapján  találták meg; egy autós feljegyezte a rendszámát, és jelentette az  esetet a rendőrségnek. A videót ugyanakkor bizonyítékként lejátszották a bírósági  tárgyaláson.

Nagy-Britanniában vannak érvényben a legszigorúbb  sebességkorlátozások az EU-n belül. A megengedett legmagasabb  sebesség autópályán is csak 70 mérföld - 112 kilométer/óra -,  országúton legfeljebb 60, lakott területen 30 mérfölddel lehet  haladni. Ezeket a korlátozásokat a rendőrség drákói szigorral be is  tartatja; az országutak mentén, sőt a városokban is egymást érik a  sebességellenőrző kamerák.

Éppen most kezd elterjedni az ellenőrzés új módszere, az  átlagsebesség-mérés. Ennek lényege, hogy az ellenőrzött - sokszor  20-30 mérföld hosszú - útszakasz elején és végén szerelnek fel  egy-egy kamerát, amelyek azt mérik, hogy a jármű mennyi idő alatt ér  el a szakasz elejétől a végéig. Ha az így kiszámított átlagsebesség  jelentősebben meghaladja a sebességkorlátozást, az autós büntetésre  számíthat.


Szakértők szerint ez sokkal hatékonyabb, mint az egyedi kamerák,  amelyeknek megpillantásakor az autósok lelassítanak, látókörükből  kikerülve pedig ismét beletaposnak a gázpedálba.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.