A sport mindenkié: Ne csak szurkolj, sportolj!

Az olimpia és a foci-Eb évének apropóján a Médiaunió Alapítvány idén az életvitelszerű sportolás örömeire hívja fel a figyelmet nagyszabású, „A sport mindenkié!” elnevezésű kampányában.

Mivel több felmérés is igazolja, hogy az emberek többsége nem, vagy csak nagyon ritkán mozog, a Médiaunió Alapítvány által szervezett kampány az életvitelszerű sportolás fontosságát, és az abban rejlő örömöket kívánja hangsúlyozni. Legfőbb célja, hogy a sport iránti lelkesedés ne vesszen el, hanem olyan energiává alakuljon át, amit a mindennapi emberek saját életük jobbá tételére használhatnak fel. Az üzenet egyszerű: a sport mindenkié, a hangsúly pedig a rendszerességen van.

A május közepén kezdődő programsorozat elemei közt szerepel ingyenes vagy kedvezményes árú edzések megszervezése országszerte, sportszínpad felállítása Budapest egyik forgalmas helyén, fotó-, video- és cikkíró pályázat, amelyek zsűrizése után a legjobbak ajándékcsomagot kapnak.

Az alapítvány kuratóriuma több száz beérkező témajavaslat közül választotta ki a 2012-es év kampánytémáját. Rudolf Péter és Novák Péter, a kuratórium tagjai korábban így indokolták a választást: „A felhőtlen mozgás, a sport örömet okoz és boldogságot, ugyanakkor a sport nem csupán az élsportot jelenti. Vannak olyan sportágak, amelyeket ráadásul szinte semmilyen kommunikáció nem segít.”

Schmidt Mária, a kuratórium elnöke csütörtök délelőtt a program budapesti sajtótájékoztatóján beszédében kiemelte: fontos, hogy az olimpia és a foci-Eb évében ne csak együtt örüljünk sportolóinkkal, hanem mi magunk is álljunk fel a fotelből, hisz a sport mindenkié.

Mihók Attila, a Ringier Kiadó Kft. ügyvezető igazgatója, a Népszabadság Zrt. elnök-vezérigazgatója, a Médiaunió Alapítvány elnöke szerint a kampány erénye, hogy nem fenyeget, és nem is kér sokat. A mozgásszegény életmód veszélyei helyett a sport örömeire helyezik a hangsúlyt, mivel a korábbi évek tapasztalatai szerint a fenyegetés nem elégséges ahhoz, hogy tömegeket mozdítson ki a holtpontról, és valódi társadalmi változásokat érjen el. A kampány másik fő üzenete, hogy még ha kezdetben nehéznek, áldozatosnak is tűnik, heti háromszor egy óra sportolást mindenki be tud illeszteni az életébe, csupán a kifogásokat kell elvetni. Így rövid időn belül az edzés nem nyűg, hanem a kikapcsolódás és testi-lelki feltöltődés eszközévé válik. Éppen ezért lett a kampány fő szlogenje a 3x1 – és jobban megy!

A kampány Facebook-oldala, illetve honlapja május 17-től már elérhető, május 21-től pedig a kampány első tv-bejátszása is látható. Ettől a naptól rádiócsatornákon, napi-, heti-, havilapokban és honlapokon is találkozhatnak a Médiaunió kampányával. A különleges, humorban gazdag motivációs beszédeket bemutató videoanyagokat a www.sportolnijo.hu oldalon tekinthetik meg.

A kampányt idén is – listaáron számolva – közel egymilliárd forintnyi médiafelületen valósítja meg a Médiaunió Alapítvány, ami azt jelenti, hogy jelenleg „A sport mindenkié!” az ország legnagyobb társadalmi célú kampánya 2012-ben.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.