A nőket még nem hódították meg az okostelefonok
A vállalkozónők egyik legnagyobb problémája a hatékony időbeosztás. A magyar kisvállalkozások élén álló üzletasszonyok több mint háromnegyede úgy látja, a több munkavégzés miatt kevesebb ideje jut a családjára és önmagára - derül ki a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány legutóbbi felméréséből. Ráadásul körükben egyelőre kevésbé elterjedtek azok a technikai újdonságok, amelyek megkönnyíthetik a mindennapok megszervezését, mint a férfiak között.
A Telenor és a Free Association Kft. 2011. első neggyedévében készített kutatást a magyar internethasználók körében. Eszerint a férfiaknak már több mint harmada (40 százalékuk), míg a nőknek nem egészen a negyede használ okostelefont. Annak ellenére, hogy a nők jelentős hányada (57 százalék) jó dolognak tartja, hogy már telefonon keresztül is elérhetik az e-maileket, mégis inkább az asztali számítógépen interneteznek.
Hordozható laptopokat, notebookokat és netbookokat is inkább a férfiak használnak. A nők egyelőre nem használják ki az okostelefonban rejlő lehetőségeket sem, mint például a folyamatos internetkapcsolat, hiszen csak minden tizedik női válaszadó mondta, hogy útközben is szokott netezni.
Nem csak ebben vannak lemaradva a női válllalkozók: kapcsolati tőkéjük és az önbizalmuk is kisebb. - Nemzetközi kutatások szerint a nők sikeres vállalkozói aktivitása többek között kapcsolati tőkéjük, illetve önbizalmuk erősségével függ össze. Ezért minden olyan alkalom üdvözlendő, amelyen a vállalkozó nők kapcsolatokat építhetnek, ahol egymástól tanulhatnak – mondta Horváth Anna, a SEED Alapítvány ügyvezető igazgatója.
A Telenor a SEED Alapítvánnyal közösen „Siker és harmónia – tanulságos vállalkozónői életutak” címmel pályázatot indított. 2011. július 31-ig várják a legalább öt oldal terjedelmű esettanulmányokat, amelyekben a vállalkozások vezetői mesélnek arról, milyen megoldásokkal sikerült legyőzni a kezdeti akadályokat, hogyan teremthető meg a vállalkozás, a család és a magánélet egyensúlya.