A megnyerőbb külsejű emberekben jobban bízunk

Nem a hírnév a döntő, amikor valakivel üzletet kötünk, vagy befektetjük a pénzünket a cégébe, hanem a külseje – derült ki a Warwick Üzleti Iskola, a London Egyetem és az amerikai Dartmouth Egyetem közös kutatásából.

Meglepő módon a külső megjelenés olyan nagy hatással van ránk, hogy még a rossz hírnevet is képes lehet ellensúlyozni. A kutatók ugyanis megállapították, hogy egyszerűen jobban bízunk a megnyerőbb külsejű emberekben, még akkor is, ha negatív információkat kapunk róluk.

A kutatás során a tudósok 20 pár olyan képet mutattak az önkénteseknek, amelyeken a szereplők arcvonásait előzőleg egy számítógépes program segítségével egy úgynevezett megbízhatósági skála mentén változtatták meg.

Minden önkéntes kapott egy bizonyos pénzösszeget, amelyet a képeken szereplő embereknél kellett befektetniük. Az eredményekből kiderült, hogy a 15 résztvevőből 13 személy annál fektette volna be a pénzét, aki a legmegbízhatóbbak tűnt. A második kísérlet során a kutatók a fotók mellé pozitív és negatív információkat is adtak a személyekről, de az önkéntesek így is többnyire a külső alapján döntöttek.

A kutatók szerint ez azt jelenti, hogy a megbízhatóság látszata annyira döntő, hogy az emberek inkább hallgatnak a belső megérzéseikre, mintsem hogy a külső információk alapján ítéljenek meg valakit.

A tanulmány a PLoS One oldalain jelent meg.

(Forrás: Medipress)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.