A kék színt lájkolják a legtöbben

Nyolcmillió Instagramra töltött képet vizsgáltak meg, azok színével, textúrájával és szaturációjával együtt. Kiderült, hogy a kék fotók átlagosan csaknem negyedével több tetszést kifejező lájkot kaptak, mint azok, amelyeken bármelyik másik árnyalat dominált.

Az alacsony szaturációjú, valamint az élénk árnyalatokat felvonultató képek is népszerűek voltak. A legkevésbé kedveltek a vörös és a narancs színek voltak.

Amennyiben valakinek a közösségi médiában publikált fotói nem kapnak kellő figyelmet, érdemes végiggondolnia, milyen filtert és effektet használ a legszívesebben, valamint mit szokott a képek tárgyául választani. A Curalate elemzői ugyanis bebizonyították, hogy a színek alapvetően meghatározzák egy-egy kompozíció kelendőségét.

Az egyesült államokbeli cég azt is kimutatta, hogy a hátteret nagy arányban tartalmazó fotók 29%-kal több lájkot szoktak kapni, mint a közeliek. A felmérésben több mint 8 millió kép vett részt, amelyeket 30 különböző szempont szerint vettek górcső alá. A színeken, a szaturáción és a kivágáson kívül az árnyékok, a fényerő és a kontraszt is szerephez jutottak - írja a Medipress.

Kiderült, hogy azok a képek, amelyeken egy szín dominált, kétötödnyivel több tetszésnyilvánítást vonzottak, mint a többszínűek. Ezt talán annak is be lehet tudni, hogy az egyszínű fotók ritkábbak – a Curalate adatai alapján a feltöltött képek 90%-nál nem lehetett domináns színt megállapítani.

A világosabb kompozíciók 24%-kal népszerűbbek a sötéteknél, és a textúra sem mindegy: a „lapos” tartalmú képeknél 80 százalékkal szerethetőbbek a változatos magasságot és mélységet felvonultatók. A sikeres kép egyik titka, hogy a világosság szinte 65 és 80% közötti legyen, amivel ugyancsak majdnem negyedével több lájkot érdemelhet, mint a 0 és 45% közötti fényerejűek.

A képközlésre gyakran használt Instagram közösségi portál jelenleg 20 különböző filtert kínál, amelyek közül több is – például a Walden és a Rise – direkt visszaszorítja a színgazdagságot, azaz a szaturációt. A Hefe és a Kelvin effektekkel „kezelt” képek, amelyek vibrálóbb összhatást nyújtanak, 18%-kal több lájkot kaptak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.