A fogyókúrás realityk ellenszenvesebbé teszik a kövéreket

Egy nemrégiben megjelent tanulmány szerint az NBC csatornán futó, korábban Magyarországon is bemutatott „Nagy fogyás” című valóság show erősíti a nézőkben a kövérek iránt érzett előítéleteket.

Jina H. Yoo, a Missouri Egyetem szakembere a műsor kapcsán annak járt utána, milyen tényezők veszik rá a nézőket a show megtekintésére, és az miként befolyásolja a televízió előtt ülőknek az elhízott emberekről alkotott véleményét – írja a Medipress.

A show kedvéért egészségtelen módon fogyasztanak a realityk
A passenger waits for a delayed flight at Heathrow airport's terminal four in London August 12, 2006. As healthcare costs in such heavyweight nations as the United States and heavy-smoking locations as Dundee keep rising, and as governments move to cut huge budget deficits, hundreds of local authorities, employers and health insurers - even the occasional former investment banker - are dabbling with health incentive schemes. The idea is simple: pay people to act now and governments will reap the rewards later in lower healthcare costs. Statistically speaking, people who shun harmful habits are more productive and have less need for expensive hospitals, doctors and medicines. Picture taken August 12, 2006. To match Special Report HEALTH-INCENTIVES/ REUTERS/Toby Melville/Files (UNITED KINGDOM - Tags: BUSINESS HEALTH SOCIETY)

Az eredmények azt mutatták, hogy a műsor negatív érzeteket keltett a tévénézőkben a túlsúlyosokkal kapcsolatban, mivel azt sugallta, hogy a fogyás csupán akaraterő kérdése, és azáltal, hogy a műsorban egyesek három hónap alatt akár 50 kg-tól is megszabadultak, a nézők úgy vélték, erre bármelyik kövér ember képes lehetne.

Az Egyesült Államokban a „Nagy fogyás” az egyik legnépszerűbb valóságshow, 2004-es debütálása óta már a 14. szezonja fut a képernyőkön. A műsor során túlsúlyos versenyzők küzdenek egymás ellen, és a pénznyereményt az viheti haza, aki a legtöbb kilótól szabadul meg. A legutóbbi szezonban az eddigiekkel szemben nem felnőttek, hanem tizenévesek keltek versenyre egymással, és bár a műsor sikere vitathatatlan, a szakemberek gyakran hangsúlyozzák, hogy egészségtelen és a hétköznapi életben megvalósíthatatlan módját népszerűsíti a fogyásnak.

Yoo tanulmánya a Health Communication című lapban jelent meg, a vizsgálat során a szakember közel 700 főiskolást és egyetemistát interjúvolt meg egy online felmérés segítségével, akik között 202 férfi és 482 nő volt, többségükben fehérek.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.