A férfi elkötelezett, a nő önző, ha sokat dolgozik

A nőket érő hátrányos megkülönböztetésről készített kisfilmet egy kozmetikai cég. Őket is meglepte, hogy mekkora sikert ért el, őrült iramban kezdett terjedni az interneten.

Meglepetésszerű sikert aratott egy hajápoló szerekkel foglalkozó cég legújabb reklámfilmje. A csupán egyperces videó annak ellenére kezdett el őrült iramban terjedni az interneten és a közösségi médiában, hogy nem volt erre konkrét terve a megrendelő cégnek, a Pantene-nek. 

A videó arról szól, hogy ugyanazért egy nőre és egy férfira másként tekint a világ: míg a férfi "kemény főnök", addig a nő "főnökösködik". Az arcát ápoló lány hiú, míg a férfi jól ápolt. Ha egy férfi sokáig dolgozik, elkötelezett a cég irányába, ám ha egy nő teszi ugyanezt, akkor önző, és nem törődik a családjával.

"Ne hagyd, hogy a címkék, amelyeket rád aggatnak, visszatartsanak" üzeni a reklám a nőknek. A spot pedig telibe talált. Főleg azután kezdett el terjedni, hogy a Facebook operatív igazgatója (második embere), Sherly Sandberg a közösségi oldalon áradozott róla.

Nem csoda: Sandberg könyve, a Lean In egyes részei pontosan ugyanerről szólnak. Hogy egy férfit és egy nőt ugyanazért a tettért teljesen másképp ítél meg a világ.

Mint lapunk megírta, Sandberg könyvében számtalan tudományos kutatási eredménnyel, statisztikai adattal és saját életéből vett példával támasztja alá mindezt. Kezdve onnan, hogy ha egy kisfiú játék közben irányítja a többieket, akkor mindenki vezéregyéniséget lát benne, és büszke rá.

Ez a böngésző nem támogatja a flash videókat

Ha egy kislány csinálja ugyanezt, akkor őt parancsolgatónak nevezik, és megpróbálják erről lebeszélni. A sikeres nőket később sem kedvelik: a Columbia Egyetemen egy kísérletben a diákoknak egy sikeres befektetési bankárról kellett elolvasniuk egy történetet. A résztvevőket két csoportra osztották: a történet mindkét esetben ugyanaz volt, de az egyikben Howard, a másikban Heidi volt a főszereplő neve. A diákok Howardot jó fejnek látták, akivel szívesen barátkoznának, ám Heidi szerintük túl törtető, akit inkább kerülnének. 

A Time magazin szerint a nagy sikert látva a cég végre úgy döntött: szándékosan, professzionális eszközökkel is elkezdi terjeszteni a reklámot. A cikk megjegyzi: a Dove szintén nagy sikert aratott, a valódi szépségről készített reklámfilmjét gondosan megtervezett marketingkampánnyal "futtatták fel."

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.