A magyar nők fele csokival vigasztalódik

A 18–59 éves magyar lakosság közel háromnegyede fogyaszt csokoládét hetente legalább egyszer, 13 százalékuk mindennap – derül ki az NRC piackutató felméréséből.
A vizsgált korosztály 98 százaléka fogyaszt valamilyen rendszerességgel csokoládét, amely fejenként, évente és átlagosan 3,2 kilogrammot jelent. Ez a mennyiség az európai átlag fele, de az Egyesült Államokban mért 5,5 kilogrammos átlagtól is jócskán elmarad. A megkérdezettek csupán 1 százaléka válaszolta azt, hogy egyáltalán nem fogyaszt csokoládét.

A nők fele válaszolta azt, hogy rossz kedv esetén csokoládéval próbálja magát felvidítani, de minden ötödik férfi is nassolással próbál jobb kedvre derülni. A férfiak 29 százalékára inkább jellemző, hogy főként akkor fogyasztanak csokoládét, ha éppen találnak otthon. A táblás csokoládé vásárlását a férfiak 21 százalékának, míg a nők csupán 8 százalékának sikerül elkerülnie.

A magyarok kétharmada gondolja, hogy a mérsékelt csokoládéfogyasztás jótékony hatással van egészségükre. A kutatásban résztvevők 45 százaléka nincs tisztában azzal, hogy milyen kakaótartalmú csokoládét fogyaszt. A magukat egészségtudatosabbnak tartó felsőfokú végzettségűek inkább vásárolják a 60 százalék feletti kakaótartalmú édességeket, míg a 30 év alatti korosztály – akikre kevésbé jellemző az egészségtudatosság – a töltött csokoládékat és a fehér csokit részesíti előnyben.

A kutatás vizsgálja a lakosság szaloncukor-fogyasztását is. A karácsonyi időszakban a legtöbben – a megkérdezettek 32 százaléka – a zselés ízesítést választja, de népszerű még a marcipános (16 százalék), kókuszos (21 százalék) és a karamellás (11 százalék) is. A megkérdezettek 17 százaléka fogyaszt több mint 50 darabot. A legtöbben (39 százalék) 11-30 darabot esznek meg az ünnepek alkalmával, és csak 3 százalék vallotta azt, hogy egyáltalán nem szereti a szaloncukrot.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.