Lehúzzák a külföldieket a párizsi Disneylandben?

Az Európai Bizottság vizsgálatot indított a párizsi Euro Disney ellen, mivel számos panasz érkezett az online jegyvásárlással kapcsolatban. A gyanú szerint a gigavidámpark a külföldieknek drágábban kínálja a belépőket, és az egyes országokból érkező turistáknak más-más árat kell fizetniük.

A lakóhely szerinti árszabás sérti az uniós jogokat, ezért Brüsszel vizsgálatot indított több panasz alapján a párizsi Euro Disneyland ellen – jelentették be kedden.

A gyanú szerint az online jegyfoglalás sokkal drágább a britek és a németek számára, mint a franciáknak vagy más államok polgárainak. Összehasonlításképp: egy prémium csomag egy franciának 1346 eurójába kerül, míg egy britnek már 1870, egy németnek pedig 2447 eurót kell kicsengetnie ugyanazért a szolgáltatásért.

Rengeteg panasz érkezett amiatt is, hogy az akciók csak a Franciaországból, illetve Belgiumból érkező foglalások esetén vehetőek igénybe.

Elzbieta Bieńkowska EU-biztos a Financial Timesnak azt nyilatkozta: a panaszok száma nagy, és egyes esetekben jelentős a probléma. „Az ügy tisztázását és magyarázatát kértem. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy objektíven mi indokolja ezt a gyakorlatot.”

Az európai fogyasztóvédelmi lobbicsoport, a BEUC szóvivője üdvözölte az Európai Bizottság koncepcióját. Az úgynevezett geoblocking, azaz az egyes weboldalak funkcióinak földrajzi alapú korlátozása árdiszkriminációhoz vezethet. Ez az e-kereskedelmi gyakorlatban úgy működik, hogy a cég meggátolja az árucikkei vagy szolgáltatásai vásárlását egyes országokból érkező rendelési igény esetén és a helyi kereskedőhöz, forgalmazóhoz irányítja az ügyfelet, aki eltérő árat szabhat meg. Ez a BEUC szerint ellenkezik a kiskereskedelem alapelveivel, és korlátozza a fogyasztók jogait.

Az EU egyik előzetes értékelése szerint a britek számára még a napijegyeket is 15 százalékkal drágábban adják, miközben csak a franciák számára olyan kedvezménycsomagok léteznek (nagycsaládos, heti, havi, éves bérlet), melyeken a fogyasztó spórol. Lucia Caudet EB-szóvivő a Reutersnek azt mondta, megvizsgálták más vidámparkok árképzési politikáját is, de ekkora különbségeket sehol sem találtak.

Az uniós szabályok szerint az árak az egyes országokban akkor lehetnek eltérőek, ha a piaci feltételek is eltérőek, illetve a különböző ünnepek miatt más szezonális hatásokkal kell számolni.

A Disneyland a vádakkal szemben megvédi saját árképzési politikáját mondván, csupán arról van szó, hogy a helyi piacon tisztességes és kedvezményes ajánlatokat kínálnak. Azt mondják, hogy aki közvetlenül náluk teszi meg a foglalását egy alapcsomagra, annak a lakóhelyétől és az árfolyam-ingadozásoktól függetlenül ugyanannyit kell fizetnie (akciók nélkül), mint a franciáknak. A turisták számára azt ajánlják, hogy a kedvezmények miatt is közvetlenül hozzájuk forduljanak, és akkor korrekt tájékoztatást kapnak.

Az Euro Disney tulajdonában lévő Disneyland Paris a kontinens leglátogatottabb vidámparkja és Európa egyik legnépszerűbb turisztika célpontja. Csak tavaly 14,2 millió vendéget fogadtak, s a látogatóknak kevesebb mint a fele volt francia. A világ minden tájáról érkező turisták 16 százaléka volt brit, 3 százaléka pedig német.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.