50 utas poggyászát hagyta Hurghadában a Wizz Air

A hosszú hétvégéről hazatérő utasokat érte meglepetés Ferihegyen, amikor kiderült, hogy a kifizetett túlsúly ellenére a légitársaság úgy döntött, csak a következő járattal, augusztus végén szállítja Magyarországra a csomagokat.

Az ötven magyar búvár, akiknek a többsége profi, a teljes felszerelését hagyta így Egyiptomban. A csomagjaik értéke egyenként 700 ezer és másfél millió forint közé tehető, vagyis összesen nagyjából 50 millió forint az Index.hu beszámolója szerint.

„A felszerelés több társamnak a munkaeszköze is egyben, mentőbúvárok, oktatók” – mondta az egyik utas az oldalnak nyilatkozva. Így nem csak az anyagiak miatt aggódnak, hogy mikor kapják kézhez. Ha a csomag nem kerül elő, vagy hiányosan érkezik meg, nem tudnak dolgozni. Vannak, akiknek már néhány napos késés is problémát jelent. 

Az utasokat nem tájékoztatták arról, hogy a csomagjaik nem kerültek fel a gépre, sőt valamennyien kifizették a túlsúly felárát is. Ferihegyen sem tudtak nekik segíteni. A Wizz Air emelt díjas számán pedig a hurghadai repülőtérhez irányították őket. Itt tudták meg, hogy csak a légitársaság augusztus 29-én induló, következő járatával tudják hazaküldeni a csomagokat. 

Az Index a Wizz Airt is megkereste. A társaság üzemanyaghiánnyal indokolta, hogy nem vitték magukkal a súlyosabb poggyászokat. „Mivel aznap számos repülőgép-változtatás történt hálózatunkon, a járatot teljesítő repülőgépre a szokásosnál alacsonyabb poggyász-súlyhatár vonatkozott. A járatnak teljes ülőhely-kihasználtság mellett elegendő mennyiségű üzemanyagra volt szüksége, hogy biztonságban visszarepüljön Budapestre. Ezeket a körülményeket figyelembe véve az említett felszerelést hátra kellett hagynunk” – közölte Doug Oliver, a Wizz Air kommunikációs osztályvezetője. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.