Közel és távol
Az Egy asszony illata című film és a főszereplő vak férfit alakító Al Pacino tánca ragadta meg annyira a hatéves kora óta táncoló művészt, hogy a tangóban találja meg önkifejezésének legtökéletesebb formáját. Az sem véletlen, hogy 15 esztendeje évi egy hónapot tölt az őshazában, azaz Buenos Airesben. Az ezredfordulón csatlakozott hozzá a Macedóniában született, Belgrádban gépészmérnöknek tanult Josip Bartulovic, akivel azóta is összeköti művészi sorsa.
A tangó a szenvedély tánca. Nem elsősorban a táncosok szoros közelsége miatt erotikus műfaj. Az improvizatív, gyors, majd hirtelen fékezett ritmusú, rendkívül feszes érzéki zene és tánc eredete azért is bizonytalan, mert a bordélynegyedek muzsikusai nem használtak kottát, a dallamok és ritmusok hallás útján terjedtek. Az valószínű, hogy a kubai eredetű habanera műfajból származik. A XIX. század utolsó évtizedeiben az argentin Buenos Aires és a chilei Montevideo bordélyaiban játszották. A századeleji Buenos Aires külvárosi sikátorainak hangulata száz évvel ezelőtt robbant be a párizsi éjszakai életbe.
Az emlékezés és felejtés tánca, az örök érzékeké, amelyek nem öregszenek együtt a testtel. A legmélyebb és legigazibb vágy, a közelségé az ölelésben megvalósul, és tánc közben ölt testet. De a közelség egyben távolságtartás is, ebben rejlik valódi ereje. Az est ezt a férfi és nő közötti játékot mutatja be a tangó arculatain keresztül. Astor Piazzolla művei mellett felcsendülnek a legmelodikusabb tangók, melyeket a Pesti Tangózenekar szólaltat meg. Különlegességük a Magyarországon csak náluk hallható bandoneón, az igazi tangóharmonika, amelyet Vörös Eszter és Radnai Tamás szólaltat meg.
I!
11. 16.
KEZDÉS: 19.00
HELYSZÍN: Nemzeti Táncszínház (Budapest I., Színház u. 1–3.)
CÍM: Tango Sabor
KÖZREMŰKÖDŐK: Kulik Johanna Josip Bartulovic Pesti Tangózenekar
JEGYÁR:2600 Ft,2900 Ft