Kiütött vegyszerek

Varga-Darabos Andrea (képünkön) egy nap azon kapta magát, hogy a konyhájában nekiállt szappant főzni. A háziasszonyi infrastruktúrából választott ki egy lábost, a kész masszát formába öntötte, és mikor pár napra rá megszilárdult, késsel darabolta a megfelelő alakra.

A végeredmény levendulától illatozó, provence-i mezőket idéző saját készítésű szappan lett. Már a legelső is szép formásra sikeredett, de az eredmény őt is meglepte.

Előtte sokáig csak fejben állította össze a recepteket, növényi olajokról olvasott, kémiai leírásokat tanulmányozott. Nagyobbik kisfia egyhetes korában allergiás lett az öblítőre, így mindent száműztek otthonról, amiben csak vegyszer lehetett, és elkezdtek natúr termékeket használni. Ez a családi vészhelyzet adta az indíttatást a konyhai szappanfőzéshez. A természetes szereknek azonban nem volt se színük, se illatuk, és hatékonyságuk is hagyott némi kívánnivalót. Valahogy egyik sem volt az igazi, Andreának legjobban a frissen mosott ruha finom illata hiányzott.

A családi manufaktúra megszületéséhez azonban egy újabb nehézség kellett. Második gyermeke születése után Andreát munkahelyéről, Ferihegyről, azaz a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről elbocsátották. Nem esett kétségbe, a volt utasforgalmi főfelügyelő akkor már ugyanis a szappanokban gondolkodott.

Tovább kísérletezett, s a színes-szagos házi natúrkozmetikumok gyorsan terjedtek a baráti körben. Ekkor már nem volt kérdés, mivel kell foglalkoznia. Andrea három évvel ezelőtt alapította meg cégét, a Manna Natúrt, férje a marketinges vállalkozását feladva társult be hozzá. A márkanevet a harminckilenc éves, közgazdász végzettségű családanya megálmodta. Nevetve meséli, hogy gyerekként indián akart lenni, annyira fontos volt neki a természet. Brandnek olyan nevet keresett, ami kifejezi a flóra iránti tiszteletét. Az istennek sem jutott eszébe semmi találó, míg egy reggel beléhasított: mi más lehetne alkalmasabb, mint az égi adomány, vagyis a manna?

Arra viszont egyáltalán nem számítottak, hogy a vállalkozás repülőrajtot vesz. A családi vakációt kellett megszakítani, hogy a beérkező rengeteg megrendelést teljesíteni tudják. Hónapokon át éjjel is főzték a szappant, csomagoltak, postáztak. Felgyorsultak az események, hamarosan több alkalmazottat kellett felvenniük. A hipermarketeket gondosan elkerülő, az interneten erősen nyomuló, és a közösségi portálokon jelentős rajongótáborral rendelkező Manna árbevétele tavaly elérte a 300 millió forintot, kétszer is kaptak Magyar Termék Nagydíjat.

Az életük teljesen átalakult. Már nem a családi konyhában leválasztott pulton készülnek a termékek, hanem tököli gyárukban állítják elő a kozmetikumokat, géppel gyártják a heti több ezer szappant. Kézműves manufaktúrából váltottak nagyvállalati üzemmódra. Piackutatás, termékfejlesztések és kampányok ide vagy oda, Andrea maga állítja össze a recepteket, és ő készíti el az első prototípust. Emlékekből, pillanatokból gyúrja össze az új esszenciákat. Egyik legsikeresebb szappanjuk levendulaillata nagymamáját, s közös élményeiket idézi. Közben fürdőgolyókkal, egzotikus vajakkal, virágvízzel, testápoló krémekkel is bővítették natúrkozmetikai kínálatukat. Narancs, csokoládé, kávé, vanília, citromfű, cédrus és szezámolaj: csak pár összetevő a sok közül. Több termék a pikkelysömörnek, az aknénak, az ekcémának üzen hadat.

Andrea idén fejezett be egy hároméves akkreditált természetgyógyász-képzést. Honlapján Szappantündérként ad tippeket az egészségtudatos életmódról, a bőrbarát tisztálkodásról. Sűrűn kap levelet bőrbetegségekben szenvedőktől. Diagnózist nem állít fel, csodát sem tesz, de abban örömmel segít, hogy elkerüljük a kemikáliákat. Az már csak a bónusz plusz, hogy hisz abban: kiütéssel győz a vegyszerek felett.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.