Barbibébi, te pimasz pongyola!

Lakatos Levente már fiatalon eldöntötte, hogy a média világában szeretne dolgozni. Alig múlt tizenhét, amikor elkezdték foglalkoztatni az egyik legjelentősebb tinimagazinnál. Később belekóstolt a bulvár világába is, de megfordult a televízióban is: a Zselé című ifjúsági műsort vezette a közszolgálati csatornán.

Most jelent meg a második regénye, pedig még mindig csak huszonöt éves. A magyar könyvpiac köztudottan folyamatosan szűkül, a statisztikák azt mutatják, hogy jelentősen visszaestek az eladások. Ráadásul az elektronikus könyvet olvasók (e-book reader) elterjedésével egy új trend alakult ki: a digitális terjesztés egyre népszerűbbé válik a nyomtatott művek kárára. E sajátságos helyzetben tudott a jelenleg is újságíróként dolgozó Lakatos Levente gyors ismertségre szert tenni.

Első regényével, a Barbibébivel egy csapásra a tinik egyik kedvenc hazai szerzője lett. Facebook-csoportjához eddig több mint tízezren csatlakoztak. Kritikusai szerint csupán azért lett ilyen népszerű a könyve, mert a legetikátlanabb marketingfogáshoz nyúltak: botránykönyvként harangozták be a művet. A Barbibébi e tulajdonságát minden hirdetési felületen kiemelték, a provokatív címválasztással pedig „csak” ráerősítettek erre a képre. Pedig a Barbibébi nem volt más, mint gyenge, erotikus utalásokkal teletűzdelt, amerikai mintára készült pongyolaregény. A médiagépezet azonban mégis beindult, egyre többen kezdtek beszélni a szerzőről, a könyv pedig szépen fogyott.

Lakatos sem tagadja, a Barbibébi-jelenség hatalmas marketingfogás – a borítójával, a címével, a nyelvezetével és témaválasztásával. A könyv pimaszsága és merészsége vonzotta a botrányt, ez pedig figyelmet generált. – Manapság a könyveket és a szerzőket brandként, azaz márkaként kell kezelni, ráadásul minden lehetséges eszközt muszáj bevetni ahhoz, hogy érdeklődést tudjál kelteni. Igen, a botránykönyvvé avatás amarketingstratégia fontos része volt. Emellett az internetes kommunikáció is lényeges pillérként szolgált – mondta.

Ezek fényében nem csoda, hogy Lakatos második regénye, a nemrég megjelent LoveClub az eladási toplisták elejére került. A regény főhőse Lili, aki mindenáron újságíró szeretne lenni. Sikerül gyakornoki állást kapnia a legolvasottabb napilapnál. Az újság főszerkesztőjétől egy nap ajánlatot kap: ha sikerül hoznia egy címlapsztorit, akkor már a főiskolai évek alatt munkatársként alkalmazzák. Lili felfigyel arra, hogy a városban rejtélyes körülmények között megugrott az öngyilkosságok száma, az áldozatok jórészt tinédzser lányok. Nyomozni kezd, de gyorsan kiderül: ő is veszélyben van.

A LoveClubban a fiatalokat komolyan érdeklő, eddig kibeszéletlen témák is helyet kapnak – ilyen például az öngyilkosság kérdése. A szereplők köznapi nyelven szólalnak meg, több helyen túlságosan vulgárisan. Mindenesetre a harmadik könyv már az érettebb célcsoportokat veszi célba, lassan, de finoman próbál eltávolodni a tini olvasótábortól.

A szerző következő könyve Kegyetlenek címmel jelenik meg a tervek szerint novemberben. Szintén fiatal felnőttek a főszereplői. A történet erősen krimiízű: fiatalokból álló, szigorú szabályok szerint működő titkos társaság garázdálkodik Budapest utcáin. A maszkos fiúk és lányok, a Kegyetlenek önjelölt hősökként állnak bosszút az erkölcsileg ingatag felnőtteken. Egyetlen céljuk a megszégyenítés, áldozataikat megalázó helyzetekben hagyják a főváros különböző pontjain. Egy kártyalap a „névjegyük”. Egyszer azonban hiba csúszik a gépezetbe, és eldördül egy fegyver.

Lakatos Levente magát könyvszerzőnek és nem írónak tartja, bár egyszer szeretne azzá válni. Azonban ehhez több kell, mint a Gossip Girl című sorozat világának magyar környezetbe való átültetése. Kimagasló stílus szükségeltetik hozzá. Pár év múlva pedig kiderül, hogy a neve fennmarad-e vagy eltűnik a süllyesztőben.

Lakatos Levente
Lakatos Levente
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.