Innovatív építőanyagok
A ragasztó- és burkolóanyagok egyik legnagyobb hazai forgalmazója, a Mapei Kft. idén is több környezetkímélő és innovatív újdonsággal jelentkezett, melyeket a Construma építőipari kiállításon mutattak be. Figyelmet érdemelnek kínálatukból az ULTRACOAT® parkettalakkok: a tartós és kopásálló parketták védelmére kifejlesztett termékcsalád lakkjai vízbázisúak, oldószermentesek, azaz nem tartalmaznak a hasonló termékekben megszokott, de az egészségre káros NMP oldószert (N-Methyl-2-pyrrolidone). Szintén most mutatkoznak be a Mapei hazai kínálatában a cégcsoport által két éve megvásárolt Polyglass cég magas minőséget és forradalmi technológiát képviselő vízszigetelő membránjai.
A több mint hetven éve családi vállalkozásként alapított olasz anyacég folyamatosan törekszik a technikai újításokra, amit az elmúlt évtizedben egyértelműen az energiatakarékos és környezetbarát szemlélet vezérel. Ennek érdekében a cégcsoport éves eladási bevételének öt százalékát költi kutatófejlesztő tevékenységre, aminek 70%-a a fenntartható fejlődés és a környezetkímélő megoldások keresésének jegyében zajlik. A cégcsoport 10 kutatólaboratóriummal rendelkezik világszerte és munkatársaiknak 12%-a dolgozik K+F-területen.
Persze nem kell azonnal űrtechnológiás szupervegyészetre és soha nem látott anyagokra gondolni. A környezettudatos szemlélet a leghétköznapibb anyagban is megjelenhet, amire jó példa a Mapei szintén a Construmán bemutatkozó S osztályú burkolatragasztói, ami extrém hőingadozásokat is elvisel, így a burkolat élettartama többszöröse a megszokottnak. Mi lehet annál költség- és energiatakarékosabb, ha nem kell a teraszt minden foci vb és olimpia előtt újra burkolni?
A Mapei Kft. felismerte, hogy gyártóként a sikere a partnerei sikerétől függ, ezért igyekszik mindent elkövetni, hogy kereskedő partnerei számára is egyre szélesebb körű szolgáltatást és támogatást nyújtson. A nehéz gazdasági helyzetben a cégek többsége költségeit a marketingkiadások visszafogásával igyekszik csökkenteni, a Mapei Kft. pont ellenkezőleg gondolkodik: még több energiát fordít a marketingeszközök alkalmazására, és értékesítési hálózatában is létszámfejlesztést tervez.