Állati Valentin-nap
Komoly cégek, a Reuters világhírügynökség és az Ipsos közvélemény-kutató intézet fogott össze a globális felmérés elvégzésére, melybe 23 ország 24 ezer lakosát vonták be, kérdéseket feltéve Valentin-napi érzelmei felől. Néhány nappal az idén vasárnapra eső, egyre inkább kommercializálódó ünnep előtt a közvélemény-kutatás arra az eredményre jutott, hogy az emberek egyötöde szívesebben szenteli a napot háziállatának, mint humán partnerének.
Megnyugtató, hogy a romantikában hírnevük alapján élen járó nemzetek ezúttal sem okoztak csalódást, ők azok, akik a leginkább ragaszkodnak szerettükhöz: a magyarok a franciák, a hollandok és a mexikóiak társaságában a világ azon nemzetei közé tartoznak, akik a legkevésbé szeretnék kisállataikkal ünnepelni február 14-én. (Németország, Magyarország, Hollandia, Mexikó és Franciaország lakosai 14, 12, 12, 11 és 10 százalékban részesítenék előnyben társként háziállatukat partnerükkel szemben „a szerelmesek ünnepén”). A felmérés tanulsága az is, hogy az életkor és a jövedelmi viszonyok sokkal inkább meghatározó tényezőnek számítanak, mint a nemzetiség, vagy a nem. A férfiak és a nők választásában nem találtak jellemző különbséget a kutatók.
A fiatalabb és kevésbé tehetős nemzedék nagyobb valószínűséggel választja kutyáját-macskáját Valentin-napi társaságként. A kutatás adatai szerint a 35 éven aluliak között minden negyedik személy, e kor fölött a megkérdezettek 14-18 százaléka tette le voksát a háziállata mellett. Törökország (49 százalék), India (41), Japán (30) és Kína (29 százalék) bizonyult a legállatbarátabb országnak.