Majd százéves gépmaradvány az Antarktiszon
Az egypropelleres, egyszemélyes Vickers repülőgépet a leghíresebb ausztrál sarkkutató, Douglas Mawson geológus hagyta a végtelen jégmezőn 191114es expedíciója során a Denisonfoknál. Nyolc évvel a Wrightfivérek első sikeres repülése után Mawson elsőként akart átrepülni a Délisarkot fedő jégsapka fölött, ám a kiválasztott járművet az indiszponált őspilóta és kalandor az expedíció előestéjén darabokra törte egy bemutatórepülés során. A kutató ennek ellenére elszállíttatta az Antarktiszra, hogy ott szánhúzó traktorként használja, de a motor csődöt mondott a rettentő hidegben.
Bár Mawson 1929ben visszatért a repülőhöz, 1931ben végleg sorsára hagyta. A roncsot legutóbb 1975ben látták teljesen belefagyva a jégbe. Egy újabb expedíció január 1jén bukkant a repülőgép maradványaira, a fém csőváz darabjaira a Commonwealthöbölbeli Denisonfoknál.
A maradványokat a Mawson Kunyhói Alapítvány kutatói fedezték fel, akik igyekeznek konzerválni a sarkkutató expedíciójának emlé keit a helyszínen, Denisonfoknál is. Tony Stewart, az expedíció vezetője az antarktiszi repüléstörténet nagy pillanatának nevezte a felfedezést, amelyet a telihold és az apály egy ritka, csak sokévenként előforduló konstellációja tett lehetővé.