A médiát is teszteli Woods szexbotránya

A mértékadó amerikai sajtó is fogást keres az immár a világ legjobban kereső sportolójának magánéleti botrányán – felülemelkedve a napi szinten, pipettával adagolt bulvárrészletekkel, keresve az általános tanulságokat.

„A magánélet mint elfeledett erény: Tiger sportoló, nem pedig politikus” című cikkében a Newsweek hírmagazin publicistája például megjegyzi: „nem várható el (viszont) a magánélet tiszteletben tartása, ha úgy döntünk, hogy intim pillanatokat osztunk meg olyanokkal, akiknek maguknak semmi érdekük nem fűződik ennek tiszteletben tartásához”.

Az alaptörténet olyan, mintha egy előre megírt forgatókönyv részleteiből állna össze. A média azonnal spekulálni kezdett, amikor Tiger Woods golfbajnok egy éjjeli órán floridai háza közelében érthetetlen módon nekihajtott egy tűzcsapnak és egy fának, és összetörte magát. A játékkal és szponzori szerződéseivel immár egymilliárd dollárt (186 milliárd forintoz) keresett sportolóhoz olyan üzleti érdekek kötődnek, hogy a hírt a bulvárlapnak semmiképp sem nevezhető The Wall Street Journal a lehető leghatékonyabb formában is, gyors emailben közölte előfizetőivel.

Mint hamarosan kiderült, a sajtó jó irányba kombinált. Woods, az amerikai fiatalok egyik bálványa, akinek felesége és két gyerekének anyja Elin Nordegren világhírű svéd fotómodell, ám a „szekrényéből” napokon belül folyamatosan dőltek ki – a szólással élve – a csontvázak, azaz a nők, köztük két pornósztár. A lányok sorra kitálaltak: állításuk szerint viszonya volt velük Tigernek. A sajtó egy idő után sorszámmal látta el őket, most a tizenegyediknél tartunk. Ha van forgatókönyv, akkor már bizonnyal túloz. Nordegren ugyan „nyolcaskánál” elhagyta a közös otthont, de anyja, Barbro Holmberg, aki történetesen jól ismert svéd politikus, ugyanott összeesett, és kórházba szállították. Woods röviden elismerte: „áthágásaival” csalódást okozott családjának, de magánéletére hivatkozva egyben elvonult a nyilvánosság elől is. A következmények elől viszont nem tud. A Nielsen médiafigyelő adatai szerint egy november végi borotvareklám óta már nem mutatták tévéhirdetésekben, a világ egyik legismertebb italgyártója pedig leveszi a nevét a sportüdítőmárkájáról. A 2800 híresség marketingelhetőségét értékelő Davie Brown-index szerint Tiger Woods eddig a hatodik helyen, a sportolók közt pedig az első helyen állt a világon.

Tiger Woods
Tiger Woods of the U.S. watches his drive from the fifth tee during the final round of the 2009 PGA Championship golf tournament at Hazeltine National Golf Club in Chaska, Minnesota, August 16, 2009. REUTERS/Jeff Haynes (UNITED STATES SPORT GOLF IMAGES OF THE DAY)
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.