Dugódíj 2013-tól a Hungária-gyűrűn belül
A rendszertől a városháza a torlódások csökkentését, a levegőminőség javulását, a közösségi és kerékpáros közlekedés előnyben részesítését várja. Korábbi szakmai becslések szerint a dugódíj révén naponta 60-110 ezerrel kevesebb autó terhelné a belvárost.
A szakértők egyzónás és többzónás modellt is vizsgáltak: az M0-s gyűrűn, a Hungária körúton és a Nagykörúton belül is kialakítható a behajtási zóna. A javaslat értelmében a Hungária körúton belüli zóna kialakításával csökkenthető legnagyobb mértékben a forgalom- és a levegőszennyezés a belső kerületekben, de ez kombinálható más zónahatárok kialakításával is.
A behajtási rendszer kialakításának feltétele, hogy elkészüljön a 4-es metró, befejeződjön az 1-es és 3-as villamos meghosszabbítása, a zónahatáron kívül pedig P+R parkolók épüljenek. Az előzetes becslések szerint a kamerarendszerrel működő behajtási zóna kialakítása 39 milliárd forintba kerülne, amely azonban néhány év alatt megtérülne a befolyó díjakból.
A javaslat értelmében a behajtási díj a mindenkori BKV-jegy árával állna arányban, amely azonban a gépkocsi környezetvédelmi besorolásától és napszaktól függően is változna. A behajtási rendszer bevételeiből a közösségi és a kerékpáros közlekedés, valamint a parkolás fejlesztésére, továbbá a BKV működési költségeire költhetne a főváros.