Ingyenbuszok New Yorkban?

Amúgy is a bliccelésre kevéssé alkalmas metróról, tehát jegygyel-bérlettel szállnak a buszokra az utasok Manhattan nagy, kelet-nyugati gerincvonalain, így érdemes ingyenessé tenni az utóbbiakat. A közelgő polgármester-választás elé időzített kampányfogás-e ez vagy érdemi ötlet - mindenesetre több más mellett ezt javasolta Michael Bloomberg, New York első embere. Az MTA, a város anyagi gondokkal küszködő közlekedési vállalata viszont most emelte 2,25 dollárra (416 Ft) a vonaljegyek árát.

A bevételkiesést ellensúlyozza az utazási idő rövidülése, ami csökkenti a működési költségeket, mert kevesebb buszt kell majd üzemeltetni - érvel Bloomberg. A Manhattant kelet-nyugati irányban nem annyira átszelő, mind azon csigalassúsággal átvergődő buszok az észak-déli irányban húzódó egyes metróvonalakat kötik össze. Az utazási időt jelentősen növeli, hogy a vezetőnél érvényesíteni kell a plasztikkártya alapú jegyet-bérletet, de venni is lehet ilyet, ezért a sofőrök aprópénzzel is bíbelődnek.

Bloomberg ambiciózus tervei kapcsán a keddi The New York Times megjegyzi: a rendőrség és az oktatási rendszer vaskezű irányításával szemben a polgármester lehetőségei a tömegközlekedésben korlátozottak: a 17-ből csak négy szavazat felett van befolyása az MTA igazgatótanácsában.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.