Felmelegített 'félmancis' terv a Margit híd felújítására

A Westend bevásárlóközpont a Margit híd felújításának idejére, félpontonhidas megoldást javasol: igaz, ez a variáció 2005-ben már szóba került, a városháza azonban elvetette az ötletet. A javaslat szerint a híd egyik (a Margit-szigettől jobbra vagy balra eső) felét kellene csak lezárni a felújítás alatt, és a kieső szakaszt pontonhíddal váltanák ki.

A Westend City Center munkatársai lényegében egy már 2005-ben megfogalmazott javaslatot melegítettek fel. Akkor a Maczonka Mátyás ötletgazda által vázolt tervet vetette el a főváros. Mint annak idején is beszámoltunk róla, az ötlet lényege a szakaszosság. Most is azzal álltak elő, hogy a Főpolgármesteri Hivatal fontolja meg: a Margit híd teljes lezárása helyett a Margit-szigeten lévő sportpályához csatlakoztassanak Budáról egy "fél pontonhidat", és onnan vezessék a forgalmat a híd egyik felére, amíg a híd másik felén a felújítás zajlik, majd az építkezés második félidejére cseréljék meg a pontonhíd helyét. Így az egyik Duna-ág mindig járható lenne a hajók számára, vagyis a pontonhidat nem kellene állandóan szétbontani a felgyűlt vízi járművek átengedése céljából - márpedig a folyamatos bontás és építés adná a pontonhíd üzemeltetési költségének legnagyobb részét.

Négy éve megírtuk: a ponton két "részletben", először a Margit-sziget és a budai rakpart, majd a Margit-sziget és a pesti rakpart között nyújtana kétsávos, egyirányú közlekedést. Műszakilag egyszerű a válasz arra a kérdésre is, az autósok hogyan juthatnak le a pontonhídra. A Margit-szigeti lehajtónál egy úgynevezett kerengő épülne, hasonló, mint amilyen az északi szigetcsúcson, az Árpád hídnál. Lényegében egy 360 fokos körfordulóval vezetnék le a forgalmat a déli csúcsra, az első ütemben a keleti Duna-ághoz. Innen kelhetnének át az autósok a folyón, a pontonhíd rakparti csatlakozása a Szépvölgyi útnál lenne, ahol "szintbe ér" az alsó rakpart. A következő ütemben értelemszerűen a pesti rakpartról vezetne a pontonhíd a Margit-szigetig.

A "félmancis terv" az MTI híre szerint a bevásárlóközponttól származik (emiatt máris sokan felvetették, hogy valójában az üzletház mentőakciójáról van szó, tehetős budai vevőik java része ugyanis a Margit-hídon át, autóval érkezik). Az ötlet két héttel ezelőtt a Totalcar című internetes újság egyik levelezőfórumán is felbukkant. Ott egyébként a megoldás hátrányait is számba vették. Ezek közül a legfontosabb, hogy a pontonhíd egyik hídfője mindig a Margit hídon lenne, vagyis jelentős autóforgalom zúdulna a sziget déli csücskére. A másik hídfőnél pedig egy olyan csomópontot kellene kialakítani a felhajtó autók számára, ami nagy valószínűséggel blokkolná a rakparti közlekedést.

A Margit hidat augusztus 21-én zárják majd le az autósforgalom elől, és várhatóan egy éven át nem lehet majd autóval áthaladni a dunai átkelőn. A híd lezárásának idején nem áll le a villamosforgalom, és gyalogosan, valamint biciklivel is át lehet jutni rajta.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.