Tíz kilométeres dugó az M3-ason

Nagy torlódás alakult ki az M3-ason, a 3-as főúton és a környező mellékutakon, mert kedd hajnalban le kellett zárni egy pályatestre szakadt hídelem miatt az autópályát a gödöllői csomópontnál.

A leszakadt hídelem a teljes pályát lezárta. A balesetben egy munkás könnyebben megsérült - mondta Beluzsárné Belicza Andrea, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője. Az útzár miatt Budapest felé a bagi csomópontnál, Nyíregyháza felé pedig a mogyoródi lehajtónál kellett elhagyni az autópályát. Az Útinform közölte, hogy a kora reggeli órákra az autópályán mintegy 10 kilométeres dugó alakult ki, a sor Mogyoródig ért.

Délután a fél pályát megnyitották az autósok előtt az M3-as autópályán a fővárosból kifelé vezető oldalon. Öt óra után elindulhatott a forgalom az autópálya teljes szélességében. Ám az úttestre zuhant hídgerenda miatt elrendelt útzár így is hatalmas torlódást jelentett. A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese már korábban azt is előrevetítette, hogy az esti csúcsforgalom is nehezíti a közlekedést.

Az M3-as autópályán és a 3-as főúton több kilométeres dugók alakultak ki. A rendőrség azt kérte, hogy az autósok kerüljék el az autópályát és a főutat; inkább a 4-es számú főúton, vagy Vác felé haladva, a kisebb településeken át kerüljenek. Korábban a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azt tudatta, hogy csak az útpályák takarítása és a már rögzített, ép gerendák állapotának felülvizsgálata után indulhat meg a forgalom. Egy speciális daru is érkezett a baleset helyszínére.

A hajnalban történt balesetről annyit közöltek, hogy a szakemberek az M3-M31-es autópálya gödöllői csomópontjában épülő új híd előre gyártott hídgerendáit emelték be. Az utolsó hídgerenda a beemelés után eltört, ezzel meglazítva a már rögzített mellette lévő gerendát.

Fehér László, a Hídépítő Zrt. vezérigazgatója egy budapesti sajtótájékoztatón bejelentette: a baleset vizsgálata ma reggel kezdődik, és pár hét alatt zárul le várhatóan. A vezérigazgató szerint a balesetet okozhatta emberi mulasztás és a gerenda hibája is. Az MTI közlése szerint a vezérigazgató azonban előbbit azért tarotta kizártnak, mert mint fogalmazott csak "egy ember szenvedett enyhe sérülést, a gerenda hibája pedig azért valószínűtlen, mivel sorozatban építenek be ilyeneket a hidakba".

A Gödöllőt az M0-s autópályával összekötő M31-es autópálya építését a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tenderén a Colas-Eger Zrt. nyerte el, 21,8 milliárd forinttal. A Hídépítő alvállalkozóként épít meg a szakaszon lévő 21 hídból 19-et - mondta Windisch László létesítményvezető. Ezek hasonlóak a gödöllői csomópontban épülőhöz, ez utóbbi azonban átíveli az M3-as autópálya mindkét pályarészét.

A kivitelező két éjszakára kapott engedélyt, hogy a munkálatok miatt lezárja az M3-as autópályát. Az első alkalommal helyezték el az egyenként 28 méteres és 28,5 tonnás gerendákat, amelyek közül az utolsóval a baleset történt. Amint a vizsgálatot követően a munkálatok folytatódhatnak, egy újabb éjszaka felszerelik azt az állványzatot, amely felett akadálytalanul folyhatnak a híd befejező munkái. Az új híd 48 gerendaegységből áll majd.

Az eltört gerenda nem veszélyezteti az M31-es jövő április 1-jére tervezett befejezését - mondta Fehér László. A kijavítással járó költségek a kivitelezőt terhelik - tette hozzá.

A bagi elterelés előtt egybefüggő gépkocsisor araszolt kora estig
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.