Manci 2 kilőve
Bár a híd rekonstrukcióját a főváros 1995 óta tervezi, és már 2004 őszén kidolgozta egy szakcég a felújítás idejére bevethető ideiglenes átkelő tervét, az akkor nem kellett a városházának. Már javában zajlott idén nyár elején a felújítási tender, amikor a városháza felvetette, megvizsgálja egy pontonhíd kiépítésének a lehetőségét. Az ötlet már a kezdetektől inkább megvalósíthatatlannak tűnt; a honvédség előzetes kalkulációi szerint a pontonhíd legalább félezer fős személyzetet igényelne, és naponta húszmillió forintba (azaz az egyéves hídzárat figyelembe véve több mint hétmilliárd forintba) került volna, ráadásul óránként csak pár száz autós tudna áthajtani rajta, az ideiglenes átkelőt pedig a sűrű hajóforgalom miatt többször is szét kellett volna szerelni. Mint arról lapunk beszámolt, idő sem lett volna engedélyeztetni a szerkezetet, a Nemzeti Közlekedési Hatóság szerint az ugyanis legalább három hónapot venne igénybe, ehhez képest a főváros és a honvédség képviselői az első helyszíni szemlét is csak a napokban ejtették meg.
A naponta 56 ezer autós által használt Margit hidat augusztus 21-én zárják le a forgalom elől egy évre. Ezalatt is jár majd ideiglenes pályán a nagykörúti villamos (kivéve az augusztus első húsz napjában életbe lépő vágányzárat, amely alatt a Moszkva tér és a Blaha Lujza tér között javítják ki a síneket, ez idő alatt Ikarusokkal pótolják a villamost, a mozgáskorlátozottaknak pedig két vonaljeggyel igénybe vehető iránytaxikat indít a BKV).
A várható káosz enyhítésére a városháza több mint negyven, lámpás csomópontban fogja áthangolni a jelzéseket, vizsgálják újabb buszsávok, P+R parkolók kialakításának a lehetőségét. (S. G.)