Egy néző meghalt Dunakeszin a repülőnapi balesetben
A gép zuhanás közben sodorta el a reptéri biztonsági cég egyik munkatársát, aki a baleset következtében halálos sérüléseket szenvedett. A repülőgép pilótája súlyos sérüléseket szenvedett, őt mentőhelikopter vitte el a helyszínről.
Vécsei Mihály, a Malév Repülőklub és Pilótaiskola kommunikációs vezetője azt mondta: tapasztalt pilóta vezette a kisrepülőt, a 30 év körüli férfi az egyik fapados légitársaság első tisztjeként dolgozik, korábban a Malév első tisztje volt, s a légitársaság pilótaiskolájának jelenleg is az egyik oktatója.
A lezuhant gépről úgy nyilatkozott, hogy bevált típus, csaknem száz országban repülnek vele a világon, többek között azért, mert kiváló repülőtulajdonságokkal bír és nagyon üzembiztos. Hozzátette: a 210 lóerős motorral felszerelt Zlinek Magyarországon a Magyar Honvédelmi Szövetség (MHSZ) kötelékében szolgáltak, majd a repülőklubokhoz kerültek, ahol azóta is rendszeresen oktatnak velük és légi bemutatókon is használják őket.
A Wikipédián található cikk szerint a gépet a csehországi Otrokovicében működő Moravan repülőgépgyárban készítették. Kétszemélyes és négyszemélyes változatban is gyártották. A 142-es Zlineket 210 lóerős, 6 hengeres motorral szerelték, ez a típus a 42-es Zlin némileg megnagyobbított változata.
A gépek a repülőnapon úgynevezett ballonvadászatot tartottak, mielőtt a szerencsétlenség történt. A ballonvadászat során kettes kötelékekben érkeznek a repülőgépek a feladat helyszínére. Jelzésre a kísérő kiválik, majd a vezérgép pilótájának kérésére felbocsátják a héliummal telt ballont. Amikor a ballon mintegy kétszáz méter magasságra ér, a pilóta megpróbálja levadászni. Ha sikerül, a várakozó a légtérbe repül, hogy átadja a lehetőséget társának. Egy-egy gép három alkalommal próbálhatja meg levadászni az egy-egy ballont. Ha a küldetés véget ért, a gépek kötelékben hagyják el a versenypályát. (MTI)