Egy néző meghalt Dunakeszin a repülőnapi balesetben

A repülőnapon, a búcsúmutatvány végrehajtása közben zuhant le egy Zlin-142-es kisrepülőgép a dunakeszi repülőtéren: a gép zuhanás közben elsodort egy 60 éves biztonsági őrt, aki sétarepülésre várt. A férfit sikertelenül próbálták újraéleszteni a mentők. Dóra György, a dunakeszi repülőtér biztonsági szolgálatának munkatársa elmondása szerint a gyakorlatot végző három kisgép még szeretett volna elbúcsúzni a nézőktől, és egyikük mélyre ereszkedve egy speciális hurkot akart csinálni, amikor egy hirtelen széllökés a hátára fordította a gépet, amely lezuhant.

A gép zuhanás közben sodorta el a reptéri biztonsági cég egyik munkatársát, aki a baleset következtében halálos sérüléseket szenvedett. A repülőgép pilótája súlyos sérüléseket szenvedett, őt mentőhelikopter vitte el a helyszínről.

Vécsei Mihály, a Malév Repülőklub és Pilótaiskola kommunikációs vezetője azt mondta: tapasztalt pilóta vezette a kisrepülőt, a 30 év körüli férfi az egyik fapados légitársaság első tisztjeként dolgozik, korábban a Malév első tisztje volt, s a légitársaság pilótaiskolájának jelenleg is az egyik oktatója.

A lezuhant gépről úgy nyilatkozott, hogy bevált típus, csaknem száz országban repülnek vele a világon, többek között azért, mert kiváló repülőtulajdonságokkal bír és nagyon üzembiztos. Hozzátette: a 210 lóerős motorral felszerelt Zlinek Magyarországon a Magyar Honvédelmi Szövetség (MHSZ) kötelékében szolgáltak, majd a repülőklubokhoz kerültek, ahol azóta is rendszeresen oktatnak velük és légi bemutatókon is használják őket.

A Wikipédián található cikk szerint a gépet a csehországi Otrokovicében működő Moravan repülőgépgyárban készítették. Kétszemélyes és négyszemélyes változatban is gyártották. A 142-es Zlineket 210 lóerős, 6 hengeres motorral szerelték, ez a típus a 42-es Zlin némileg megnagyobbított változata.

A gépek a repülőnapon úgynevezett ballonvadászatot tartottak, mielőtt a szerencsétlenség történt. A ballonvadászat során kettes kötelékekben érkeznek a repülőgépek a feladat helyszínére. Jelzésre a kísérő kiválik, majd a vezérgép pilótájának kérésére felbocsátják a héliummal telt ballont. Amikor a ballon mintegy kétszáz méter magasságra ér, a pilóta megpróbálja levadászni. Ha sikerül, a várakozó a légtérbe repül, hogy átadja a lehetőséget társának. Egy-egy gép három alkalommal próbálhatja meg levadászni az egy-egy ballont. Ha a küldetés véget ért, a gépek kötelékben hagyják el a versenypályát. (MTI)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.