Rudolf herceg gerillakampánya

"Herceghalom az enyém. Rudolf Erbeheim herceg" - mindössze ennyi olvasható a Budapest több pontján is kihelyezett óriásplakáton. Hatásosabb a reklám, ha első pillantásra nem lehet megfejteni?

- Az információhiány természetesen nem "baki", hanem a gerillatípusú kampányra utal - mondta lapunknak Kuzmi Boglárka, a Herceghalmon épülő Vitalis lakóparkot fejlesztő cég értékesítési munkatárása. A gerillakampányok egyébként azokat a fogyasztókat igyekeznek megszólítani, akikről leperegnek a hagyományos reklámok (amelyekről ordít, hogy reklámról van szó). Ilyenkor a márka ideiglenesen háttérbe húzódik, a fogyasztónak első lépésben fel sem tűnik, hogy reklámot lát, de később a fejében - a kampány későbbi szakaszában - összeáll a kép.

A herceges plakát részben a lakóparkra, részben a Talentis-csoport Zsámbéki-medencében megvalósuló regionális térségfejlesztési programjára hívja fel a figyelmet. Az, hogy első látásra teljességgel megfejthetetlennek tűnik, épp az érdeklődés felkeltését szolgálja - mondja Kuzmi Boglárka.

S valóban: ha valaki rákeres az interneten a ténylegesen nem létező "Rudolf Erbeheim hercegre" (Horváth Andor színművész személyesíti meg), a böngészők első helyen dobják ki "Rudolf herceg blogját". Ahol aztán számos részletet megtudunk a lakópark-beruházásról (közvetlenül átkattinthatunk annak saját weboldalára), és feloldódik "Rudolf" rejtélye is: a fiktív figura köré természetesen "sztorit" is szőttek a kampány kitalálói. Eszerint a "herceg nagyapja" a második világháború után az államosítás elől menekült Argentínába, s az "unoka" most visszatér, hogy újraszervezze "hercegségüket". A weboldalon számos ötletes rövidfilmet (egy-két perces alkotások) is láthatunk arról, ahogy "Erbeheim herceg" felfedezi a mai Herceghalmot. Közben "megtudjuk", mennyi minden megújult a településen, s az is "kiderül", hogy közvetlen közelükben húzódik az M1-es autópálya, ami "Bécsbe visz, és sok ember jár rajta".

Görömbei József, Herceghalom alpolgármestere lapunknak nem kívánta részletesebben kommentálni a kampányt, mondván, az nem az ő kezdeményezésükre indult. A lakossági reakciókról azonban elmondta: vegyes a fogadtatás. Egyesek szerint "Rudolf története" kiváló akció a település népszerűsítésére, mások értetlenkedve kérdezik: mi ez a "hercegi reklámkampány"?

Herceghalom
Herceghalom
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.