A vásárokon is érezni a válságot

Ha meg nem is rendíti, azért megérzi a válságot az ingatlanszakma legnagyobb hazai rendezvénye, a Lakásvásár is. A cégek bizonytalanok, nem tudják mire számíthatnak, amin tudnak, spórolnak és - főleg a közepes méretű vállalkozások - a marketingkiadásaikból is visszavágnak - mondta Borsi István, a szervező Lakásvásár Kft. ügyvezető igazgatója. Ez meglátszott a március elején tartott 14. Budapesti Lakásvásáron, ahol az egy évvel korábbi mintegy százhetvennél nagyjából harminccal kevesebb kiállító vett részt.

A látogatók száma azonban nem csökkent: a kiállítást közel tizenegyezren keresték fel, ami nagyjából megfelel a tavalyi adatnak - tette hozzá.

A vidéki rendezvényeknél vegyes a kép. A május közepén tartott miskolci lakásvásáron nagyjából annyi kiállító és látogató vett részt, mint egy évvel korábban. Igaz, ehhez az is hozzájárult, hogy időközben a kormány bejelentette: felülvizsgálja a lakáspiaccal kapcsolatos támogatásokat (szocpol, kamattámogatott hitelek), s ez pluszkeresletet generált. Ezzel szemben Debrecenben idén egyáltalán nem lesz Lakásvásár. A szervezők indoklása szerint azért, mert nincs annyi új fejlesztés a városban, hogy érdemes lenne megtartani a rendezvényt - bár ezt Borsi nem annyira a válsággal, inkább azzal magyarázza, hogy Debrecenben előbb beindult a piac, mint a legtöbb vidéki nagyvárosban, s a fejlesztők figyelme mostanra más települések felé fordult.

Az ügyvezető szerint a vásárokon hagyományosan jelenlévő kiállítók többsége továbbra is igényli a rendezvényt és nem csak azért, mert ilyenkor gazdára talál lakásaik egy része. A cégek a Lakásvásárt arra is fel tudják használják, hogy felmérjék konkurenseiket és az aktuális trendeket, de a rendezvény jó alkalom arra is, hogy a fejlesztők személyesen találkozzanak a lehetséges vevőkkel. Utóbbi miatt nem csökken az érdeklődés a kiállítások iránt az internet elterjedése ellenére sem. Bár a világhálón ma már bárki könnyen kiválaszthatja azt a néhány beruházást, amelynek lakásai érdekelhetik, a vevők továbbra is igénylik a személyes tájékoztatást. Míg alapesetben akár két-három napot is igénybe vehet a szóba jövő fejlesztések és beruházók végigjárása, ezt a vásáron akár két óra alatt is meg lehet tenni, hiszen a cégek standjait alig pár lépés választja el - tette hozzá.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.