Vihar vagy bomba
Az Airbus utolsó hat vészjelzése inkább zavaros helyzetek láncolatára utalt, és arra, hogy a pilóta elvesztette uralmát a gép felett, mert a navigációs berendezés felmondta a szolgálatot. Tapasztalt pilóták szerint az óceán fölött olyan hirtelen támadhat vihar, hogy a pilótának nincs más választása, mint belerepülni.
A gép a vízbe csapódáskor kettétört, az Air France szerint lehetetlen, hogy a 228 utas közül bárki túlélte a katasztrófát. A gép fekete dobozai az óceán mélyén lehetnek, kiemelésük legkorábban a jövő héten történhet meg. Akkor ér a helyszínre egy speciális, távirányítású, hatezer méteres mélységig merülő tengeralattjáróval felszerelt kutatóhajó.
A Pető Intézet munkatársai csütörtökön sajtótájékoztatón búcsúztak kollégájuktól, Szarvas Ritától, aki gyermekével az Air France légitársaság hétfőn lezuhant repülőgépének egyik magyar utasa volt. A mozgássérült gyerekekkel foglalkozó, nemzetközi hírű intézet és egy brazíliai intézmény közötti kétéves szerződés keretében háromhavonta tíz napot kellett eltöltenie a dél-amerikai országban, ahol szaktanácsokat adott a sérült központi idegrendszerű gyerekek - konduktív neveléssel segített - integráló nevelésével kapcsolatban. Magyar nemzetiségű volt az egyik szlovákiai utas is - írja a pozsonyi Új Szó. Az ipolyfödémesi illetőségű 34 éves Gergely Arnold öt éve dolgozott Írországban.