Margit híd: plusz 7 milliárd?

Az eredetileg tervezettnél jóval többe kerülhet a Margit híd régóta esedékes, júliusban indítani tervezett felújítása; a tegnapi tenderbontáson az MTI értesülése szerint 20 milliárd forint volt a két ajánlat közül az olcsóbbik, és ebben a több mint egymilliárdos tartalékkeret, az ideiglenes villamospálya és a háborúban elpusztult műemlék szobrok pótlásának nagyjából 600-600 milliós költsége, sem a 150 millió forintot felemésztő díszkivilágítás nincs is benne.

A Főpolgármesteri Hivatalban azt mondták: a tenderbontás megtörtént, hivatalos eredmény a jövő hét elejére várható, a Városháza közbeszerzési ügyosztálya még értékeli a pályázatokat, így még nem tudnak tájékoztatást adni arról, melyik cég, milyen tartalmú ajánlattal pályázott és nyert.

A fővárost mindenesetre az áremelkedés nem érhette váratlanul, a főpolgármesteri kabinet által hétfőn megtárgyalt tájékoztató a beruházás aktuális állásáról 30-50 százalékos áremelkedést, és csaknem 15 milliárd forintos költségkeretet jelzett előre. A felújítás költségeit ugyanis a Főmterv 2007-ben számolta ki, azóta pedig - nem mellesleg a válság miatt is - drágul az acél, többe kerül a banki finanszírozás, emelkedett az áfa és az infláció. Ráadásul, mivel egyre késett a rekonstrukció kezdési időpontja (ezt többször is csúsztatták, arra hivatkozva, hogy elhúzódott az engedélyeztetés), télen is dolgozniuk kell, költségesebb technológiákkal, hogy a 2010. augusztusi forgalomba helyezési időpontot tartani tudják. Steiner Pál MSZP-frakcióvezető tegnap a Klubrádióban a drágulás okai között említette, hogy "olyan plusz anyagfelhasználási és kivitelezési elképzelések kerültek be a tervekbe, amelyeket ezen az áron tudnak kivitelezni".

Demszky Gábor főpolgármester szerdán, a támogatási szerződés átvétele alkalmával kitartott amellett, hogy mindenképpen szerződést kötnek a tender győztesével, a hiányzó 7 milliárd forintot pedig mindenképp előteremtik. Az MSZP frakcióvezetője szerint a főváros általános tartalékkeretéből lesz erre forrás.

Tavaly decemberben kétmilliárddal kellett emelni a költségkeretet, főként a tízszázalékos tartalék miatt, amelyet az akkori magyarázatok szerint azért kellett képezni, mert egyes szerkezeti elemekről csak munka közben derül majd ki, milyen állapotban is vannak. A főváros eddig 13-15 milliárd forintos költséggel számolt, ebből az EU hatmilliárdos támogatást ad.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.