Újra lesz Ikarus

Feléledhet az Ikarus: márkajelzésével új autóbusz jelenhet meg az utakon. A járműcsaládhoz a Műszertechnika Zrt. tulajdonában lévő Ikarusbus Kft. adja a nevet. A technológiáról és az új buszok külleméről a szigethalmi ARC Kft. gondoskodik.

Kísértetet járt tavaly ősszel Egerben. Szemfüles buszrajongók a város utcáin egy, az Agria Volán színeiben, Ikarus márkajelzéssel közlekedő autóbuszt fotóztak le. Az LHV-042-es rendszámot viselő jármű feliratainak tanúsága szerint a szigethalmi Auto Rad Controlle (ARC) Kft. 187-es típusjelzésű autóbusza volt. A megkérdezett illetékesek azonban akkor csupán azzal kommentálták megjelenését: a busz szűkkörű bemutató idejére kapta meg az Ikarus emblémát.

Magyar gyártók hosszú távú stratégiai összefogásával új autóbuszcsalád jelenhet meg a piacon - erősítette meg lapunk értesülését Liptai Árpád. Az ARC Kft. ügyvezetője és tulajdonosa a részletekről nem nyilatkozott. Azt azonban elárulta: a cégük modellcsaládjának továbbfejlesztésével életre hívott járművek Ikarus márkajelzést kapnak. Gyártásuknál a lehető legnagyobb arányban hazai beszállítók részegységeit használják fel.

Az új Ikarusokról az ARC-nél többet nem mondanak. Magáért beszél azonban a Műszertechnika Zrt. honlapja, ahol az Ikarusbus új járműveivel ismerkedhet meg a weben szörföző. A paletta Ikarusai az ARC modelljeinek megjelölését viselik: az alacsony padlós városi szóló a V134-es, a négyajtós csuklós a V187-es, az elővárosi, távolsági szóló busz az E127-es jelzést kapta.

Bennfentes értesülésekből nincs hiány a buszos szakvállalkozásoknál sem. Ezek szerint az ARC alapokra épülő buszok gyártására a szigethalmi cég és a Ikarusbus tavaly ősszel társaságot alapított Magyar Autóbuszgyártó Kft. néven. De szólnak hírek arról is, hogy a járművek összeszerelését a mátyásföldi ipari parkban, az Ikarus telephelyén területet bérlő társaság - az ARC tulajdonosainak kezében lévő - Lanta Kft. végzi majd.

Úgy tudjuk: az ARC Ikarusainak fejlesztése a célegyenesben van, a buszok megszerezték az Európai Unió minősítését, így akár külföldi értékesítés is lehetséges. Valószínű azonban, hogy az Ikarusbus és az ARC párosa belföldön szintén kipróbálja magát.

Első városi és elővárosi buszaik lényegében elkészültek, és már csak a hivatalos bemutatóra várnak. Ha hinni lehet a Műszertechnika honlapjának, a hamarosan bemutatkozó buszok az EURO5-ös környezetvédelmi előírásoknak megfelelő, 280-320 lóerős, hathengeres, turbófeltöltős Cummins dízelmotort kapnak. A városi szóló háromajtós kocsiszekrényében egyszerre 106-110, a csuklós 166-176 utast szállíthat majd. Az egri Agria Volánnak gyártott elővárosi szóló ugyanakkor két ajtós, és 91-95 fő befogadására képes.

Akármilyen is lesz végül az új Ikarus, a bemutatásra váró buszcsaládtól a Ikarusbus és az ARC is sokat várhat. A városi és a helyközi közösségi közlekedésben érintett autóbuszos szolgáltatók tenderein legalábbis jó eséllyel vehet részt egy Ikarus márkajelzést viselő, magyar beszállítókra alapozva hazánkban gyártott busz. Sikere elvben csak az árán múlik majd.

Az új Ikarus             Forrás: omnibusz.blog.hu/
új Ikarus
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.