Orbán: Az M4-es nem marad torzó
Szalay Ferenc (Fidesz-KDNP) szolnoki polgármester ezt részletezve elmondta, hogy az Abony és Fegyvernek közötti, leállított útépítés "új gondolattal folytatódik tovább": ennek egyik része a szolnoki északi elkerülő, a másik a Törökszentmiklóstól Fegyvernekig tartó szakasz.
Az M4-es "nem marad torzó", megépül, mégpedig ugyanazon a nyomvonalon, de más műszaki tartalommal, nem autópálya, hanem autóút lesz - fejtette ki.
Ahogy arról beszámoltunk, az M4-es Abony és Fegyvernek közötti szakaszon zajló építkezést a kabinet áprilisban leállíttatta, mondván az Európai Bizottság indokolatlannak tartotta a beruházást, és túlzottnak látta az építési költséget. A Miniszterelnökség azt állította, az EB szerint csak kartellezéssel jöhetett ki a közel 4 milliárdos kilométerenkénti építési költség, ám később kiderült, hogy ez a hivatkozás nem áll meg. Sophie Dupin de Saint Cyr, az Európai Bizottság szóvivői szolgálatának munkatársa a 444-nek áprilsi elején úgy fogalmazott: „A tenderezést nem kérdőjeleztük meg." Vagyis a bizottság cáfolja, amit Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára közölt arról, hogy egy informális beszélgetésen kartellgyanút fogalmaztak volna meg.
Lapunk kérdésére az Európai Bizottság egyik illetékese megerősítette: a magyar kormány 2013 végén kért uniós finanszírozást az M4-es autópályához. A bizottság kifogásokat fogalmazott meg, többek között a magas árak miatt, mire Budapest visszavonta a kérést.