Orbán: Az M4-es nem marad torzó

Meg fog épülni az M4-es, de nem autópályaként, hanem autóútként, ehhez azonban "mindent újra kell gondolni, újra kell számolni" - közölte Orbán Viktor miniszterelnök szerdai szolnoki sajtótájékoztatóján.

Szalay Ferenc (Fidesz-KDNP) szolnoki polgármester ezt részletezve elmondta, hogy az Abony és Fegyvernek közötti, leállított útépítés "új gondolattal folytatódik tovább": ennek egyik része a szolnoki északi elkerülő, a másik a Törökszentmiklóstól Fegyvernekig tartó szakasz.

Az M4-es "nem marad torzó", megépül, mégpedig ugyanazon a nyomvonalon, de más műszaki tartalommal, nem autópálya, hanem autóút lesz - fejtette ki.

Ahogy arról beszámoltunk, az M4-es Abony és Fegyvernek közötti szakaszon zajló építkezést a kabinet áprilisban leállíttatta, mondván az Európai Bizottság indokolatlannak tartotta a beruházást, és túlzottnak látta az építési költséget. A Miniszterelnökség azt állította, az EB szerint csak kartellezéssel jöhetett ki a közel 4 milliárdos kilométerenkénti építési költség, ám később kiderült, hogy ez a hivatkozás nem áll meg. Sophie ­Dupin de Saint Cyr, az Európai Bizottság szóvivői szolgálatának munkatársa a 444-nek áprilsi elején úgy fogalmazott: „A tenderezést nem kérdőjeleztük meg." Vagyis a bizottság ­cáfolja, amit Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára közölt arról, hogy egy informális beszélgetésen kartellgyanút fogalmaztak volna meg.

Lapunk kérdésére az Európai Bizottság egyik illetékese megerősítette: a magyar kormány 2013 végén kért uniós finanszírozást az M4-es autópályához. A bizottság kifogásokat fogalmazott meg, többek között a magas árak miatt, mire Budapest visszavonta a kérést.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.