Nem akarják elengedni Simicskáék nyakát
Tájékoztatása szerint a bíróság most azt mondta ki, hogy a fennálló dokumentumok alapján a hivatalnak új eljárást kell lefolytatnia az üggyel kapcsolatban. Csepreghy Nándor felhívta a figyelmet arra, hogy ha igazolódik a kartellvád, akkor visszafizetési kötelezettség keletkezhet.
Az M4-es Abony és Fegyvernek közötti kevesebb mint 30 kilométerének fejlesztésénél öt cég jutott megrendeléshez. A Colas–Swietelsky konzorciuma 46,7 milliárd, a Simicska Lajos fémjelezte, régen még kormányközelinek számító Közgép és az A-Híd páros 32,5 milliárd, a Strabag 31,5 milliárdos részt szakított. Áprilisban, Simicska hírhedt Orbán-ellenes kirohanása után másfél hónappal a kormány felmondta az építkezésre kötött szerződéseit, és azóta is ragaszkodik a kartellgyanúhoz, annak ellenére, hogy az Európai Bizottság cáfolta Csepreghy korábbi állítását, miszerint Brüsszel kartellgyanúra hivatkozva szállt ki az építkezés támogatásából – a magas költségekre hivatkozva tettek így –, és a GVH sem bukkant kartellezés nyomára az ügyben.