A Mercedes, a Honda, a Mazda és a Mitsubishi is megbukott a teszten

Újabb négy dízelautó bukott meg a teszteken. Lehet, hogy ezekben csalószoftver sincs, csak nem valós körülmények közt mérik a légszennyezésüket.

A Guardian megírta, hogy újabb négy gépkocsimárka - a Mercedes, a Honda, a Mazda és a Mitsubishi - is megbukott a komolyabb vizsgálaton. Kiderült, hogy valós közlekedési körülmények között jóval erősebben szennyezik a levegőt, mint tesztüzemi vizsgálat során.

Az Emission Analytics nevű szakmai szervezet adatai szerint néhány Honda-modell a határérték hatszorosát produkálta, de volt olyan is, amelyik a megengedettnél hússzor több szennyező anyagot bocsátott ki. Múlt héten már nyilvánosságra került, hogy nemcsak a Volkswagen, hanem a Renault, a Nissan, a Hyundai, a Citroen, a Fiat, a Volvo és a Jeep is lényegesen több nitrogén-oxidot bocsát ki a megengedettnél. A nitrogén-oxid csak Angliában több ezer ember idő előtti halálozását okozza, ezenkívül több milliárd fontos egészségügyi kiadást idéz elő.

Nincs bizonyíték arra, hogy ezek a gyártók is olyan, kifejezetten a csalásra kifejlesztett szoftvert alkalmaztak volna, mint a Volkswagen. Vélhetően csak annyi történt, hogy a légszennyezési teszt körülményei egyre jobban eltávolodtak a valós körülményektől. Ez annak hatására történt, hogy az európai kormányok szigorították a dízelautók légszennyezési határértékeit.

A lap forrásai szerint szakmai körökben évek óta tudtak erről a gyakorlatról, de az autógyártó lobbinak mindig sikerült megakadályozni, hogy független laborokban, valós közlekedési körülmények között vizsgálják a járműveket.

A gyártók nyilatkozatai szerint igyekeznek a károsanyag-kibocsátást leszorítani, ám a Reuters hírügynökséghez eljutott az egyik lobbiszervezetük levele, amely szerint 2019-ig nem várható olyan műszaki változás, amely a jelenlegi határértékek alá szorítaná a levegőszennyezést. Szerintük inkább a szabályozás enyhítésére lenne szükség: 70 százalékkal kellene megemelni a levegőszennyezési határértéket, hogy a jelenlegi típusok "beleférjenek".

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.