A BMW körül is gyűlnek a felhők
Tizenegyszer több rákkeltő nitrogén-oxidot bocsátanak ki a BMW X3 xDrive 20da autók a valóságban, mint tesztkörülmények között - állapította meg az ICCT vizsgálata. Arról azonban nincs információ, hogy szándékosan manipulálták volna a kibocsátási adatokat, ahogy azt a Volkswagen tette.
A német presseportal.de által ismertetett vizsgálati eredmények szerint a BMW X3 még a VW Passatnál is rosszabb eredményt ért el (a legnagyobb, 22-szeres különbséget a VW Jetta 2.0 TDI és az Audi A8 3.0 TDI esetében mutatták ki).
Fontos különbség ugyanakkor, hogy a VW szoftveresen manipulálta a kibocsátási értékeket dízelautóiban, míg a BMW eleve olyan autót küldött a korábbi tesztekre, amely megfelelt az Euro 6 szigorú követelményeinek, erre pedig van törvényes lehetőség. Ettől függetlenül a BMW részvényeinek értéke 5 százalékot zuhant a hírre.